tag:blogger.com,1999:blog-6686437185883961735.post7801370051418308850..comments2023-03-07T20:43:47.763+01:00Comments on Staffans tankar om lite av varje: Västtrafik hotar med inkassoStaffan Sävenfjordhttp://www.blogger.com/profile/07252933592768799948noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-6686437185883961735.post-64613635572301554032012-05-19T13:38:04.632+02:002012-05-19T13:38:04.632+02:00Det har nu gått så gott som ett år sedan Västtrafi...Det har nu gått så gott som ett år sedan Västtrafiks vd Lars Backström lovade att se över detta men tydligen har inget hänt. Eftersom det kan inträffa fel som kortinnehavaren inte råder över så är det ju inte lämpligt att hota med inkasso redan efter två dagar. Dessutom avaktiveras kortet automatiskt och det innebär ett visst besvär att aktivera det igen. Om inte annat så tar det ungefär en vecka och med ett par resor Borås-Göteborg så kommer man lätt över 200 kronor. <br /><br />200 kronor är alltså det belopp som Västtrafik tar i så mycket för att få in. Detta med autoladdning är annars ett alldeles utmärkt system när det fungerar så visst bör Västtrafik titta över detta. Snarast!Staffan Sävenfjordhttps://www.blogger.com/profile/07252933592768799948noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6686437185883961735.post-8285106186157405612012-05-19T13:17:03.538+02:002012-05-19T13:17:03.538+02:00Har precis råkat ut för samma sak. Hot om inkasso ...Har precis råkat ut för samma sak. Hot om inkasso redan efter två dagar trots att jag har ett fungerande SJ Priomastercard där pengarna skall dras ifrån. En obehaglig upplevelse att behöva vara med om detta för en rättskaffens människa som aldrig missat att betala en räkning under sitt 60-åriga liv.Bengt Rahmnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6686437185883961735.post-46918676793049131192011-05-24T15:04:52.073+02:002011-05-24T15:04:52.073+02:00Bra svar Lars!
Mvh
JohnnyBra svar Lars!<br /><br />Mvh<br /><br />JohnnyAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6686437185883961735.post-54593563037302300772011-05-24T14:09:41.442+02:002011-05-24T14:09:41.442+02:00Hej Lars!
Nu blir jag verkligen imponerad. Inte h...Hej Lars!<br /><br />Nu blir jag verkligen imponerad. Inte hade jag väntat mig svar från självaste vd:n för Västtrafik på mitt "lilla" problem. <br /><br />Jag får åtminstone ta tillbaka det att Västtrafik inte är kundorienterat. Vi får väl se nu vad de interna diskussionerna leder till. Likaså om det ordnar sig i morgon. Nu har jag i alla fall fullföljt mitt åliggande. <br /><br />Vänligen<br />Staffan<br />(inte lika besviken längre)Staffan Sävenfjordhttps://www.blogger.com/profile/07252933592768799948noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6686437185883961735.post-90169014172613274052011-05-24T13:17:20.032+02:002011-05-24T13:17:20.032+02:00Hej Staffan!
Vi har precis haft den här diskussio...Hej Staffan!<br /><br />Vi har precis haft den här diskussionen uppe internt. Skall se över processen/informationen! Det där med köpvillkor är ju viktigt men tror som du att få läser det.<br /><br />Mvh<br /><br />Lars Backström<br />VD VästtrafikAnonymousnoreply@blogger.com