Orienterare är ett härdat släkte och parkeringsplatsen låg mellan en och två kilometer från tävlingscentret. Därifrån var det sedan ytterligare en kilometer till startplatsen. En lång kö ringlade från parkeringsplatsen och den var tvungen att korsa Hallsbergsvägen. Trafikvakter hade satts ut och släppte med jämna mellanrum fram biltrafiken. En bit därifrån fanns busshållplatserna och även därifrån var det lång kö som korsade vägen lite närmare Hallsberg.
Det jag gillar med sådana här arrangemang är den perfekta organisationen. Massor med funktionärer jobbar ideellt och ser till att det fungerar. Bussarna kom fyra och fyra med knappt tio minuters mellanrum. De stannade då på tidigare utsedda platser och resenärerna kom direkt in i fållor så att de inte skulle behöva trängas med varann. Fyra bussar är något mer än 200 resenärer.
Kön från parkeringsplatsen till tävlingscentret. Just nu är det inte så många, det var värre lite tidigare.
Massor med bajamajor var utplacerade men ändå var det lång kö.
Lite rörigt ser det ut vid tävlingscentret men det är välorganiserat.
Bussgatan blev hårt sliten och förbättringsarbeten fick göras mellan bussarna.
Tack vare fållor fungerade påstigningen på bussarna utmärkt.
Busstrafiken sköttes av Nobina (fd Swebus) och förutom egna bussar från Örebro hade de också tagit dit bussar från Värmland...
... från Storstockholm ...
... och Västra Götaland. Den gulgröna skylten på höger sida talar om hur många sittplatser det finns i bussen och den till höger i vilket kolonn bussen ingår och vilket ordningsnummer den har i denna.
Dessutom användes turistbussar från trakten. Totalt var det lite över 50 bussar i gång för O-ringen.Klicka på bilderna och de blir större!



























