torsdag 7 juli 2016

Fullt med brandbilar utanför

Jag satt och jobbade vid datorn och vände mig om och tittade ut. Då såg jag att planen utanför huset var fylld av räddningsbilar. Var det i "mitt hus" som det brann? Jag kollade trapphuset genom tittögat. Ingen rök där. Jag kände med näsan? Ingen röklukt. Eller var det inte lite sådan i alla fall? 

Det märkliga var att det var ingen aktivitet vid bilarna. Eftersom blåljusen var avslagna kunde jag dock utesluta brand. Jag gick ut och såg att det stod ett 20-tal man från räddningstjänsten och höll på med något slags utbildning. Oroliga grannar började titta ut och jag kunde lugna dem.

Men det blev några trevliga foton på räddningsfordonen.






Men snart åkte de därifrån och det hade inte börjat brinna.


Önskas större bild? Inga problem. Tryck bara på bilden med mushjulet.

1 kommentar:

Lennart Gustafsson sa...

Trevligt med lite positiva nyheter med. :-)
/Lennart