lördag 28 augusti 2010

Rapport från en dyster vecka

Den gångna veckan har varit rätt dyster. Som jag skrev i torsdags så havererade mitt Internet förra lördagen och jag har därför kommit i gång med en ny dator. Bärbar den här gången. Men det har varit ett bekymmer att hitta alla funktioner. Och tjejen i Telia-butiken som sa att det bara var att sätta i nätsladden och köra i gång. Nåväl, i dag lyckades jag i alla fall installera Office-paketet, som jag har på prov i två månader. Men jag hoppas att min vanliga dator snart är i gång igen. Även om den nya har sina fördelar. Det tar t ex bara någon minut att ladda bilder till bloggen mot en kvart på den gamla.

I söndags var sommaren defintivt slut för då införde Västtrafik vintertidtabellen. Igen får man väl säga eftersom tabellerna numera gäller från mitten av december ett år framåt. Under sommaren blir det därför en särskild tidtabell för lokaltrafiken, vilket innebär att det nästan inte går några bussar alls. En förbindelse i timmen som dessutom är nere i stan 2 minuter över varje heltimme. Läkartider och vad det nu är brukar man få på jämn timme.

Vintertidtabellen innebar också att Borås Lokaltrafik tog tio nya bussar med biogasdrift i bruk.
Men riktigt slut är inte sommaren än. Så här vackert blomstrade det i Stadsparken i går eftermiddag.

Med ett klick på bilderna så får du dem större.

Inga kommentarer: