söndag 31 oktober 2010

I slutet av oktober

I fredags gick jag ned till ICA Maxi för att fika. Min far och beaglen Pajo var nämligen ute och jagade och därmed inhiberades lunchhundpromenaden. Någon napoleonbakelse hade de inte men en bananbakelse fick duga som surrogat. Inget större fel på den men inte var den som den från Kinna Finbageri som jag skrev om i början av den här månaden.

På vägen hem tog jag stigen genom skogen och tåget från Kalmar hördes komma. Snabbt fram med kameran och minsann lyckades det inte fastna. Åtminstone loket och första vagnen. Passade också på att ta några bilder på den dystra men egentligen rätt vackra hösten.

Passar bra just i dag när sommartiden är definitivt slut. Det har nu gällt att ställa om alla klockor rätt. Åt vilket håll var det nu igen? Jo, jag fick ett bra tips i Cirkus Möller på TV4. På hösten har det just varit val och då tar partierna tillbaka sina vallöften. Klockan skall alltså vridas en timme tillbaka.





Inga kommentarer: