onsdag 20 mars 2013

Vänliga ord - om mig

Två saker som jag inte väntat mig hände i dag. Det visade sig vara vårdagjämning. Detta trots att vintern fortfarande håller Borås i sitt grepp. Men detta dygn är natt och dag lika långa och om en vecka är det påsk. Får se om det slår om då. Annars vill jag bara varna vädergudarna för att runt den 1 april brukar tranorna komma till Hornborgasjön. Och då j-ar: då skall det inte vara minusgrader. Men meteorologen med det lämpliga namnet Lisa Frost tröstade oss i alla fall med att även om vintern håller sig kvar så hinner solen värma upp så det blir skönt på dagarna. Så det här mulna vädret med iskalla vindar och lite snö är tydligen på väg bort i alla fall. Så vi kanske kan se den här synen i år också.



.
Den andra oväntade händelsen var när jag läste vännen Kenneth Svenssons blogg. Minsann stod där inte en massa vackra ord om mig och dessutom en bild, där jag i alla fall inte ser alltför skrämmande ut.Läs och njut, ni också! Och tack Kenneth!
Det går att läsa här

Till sist vill jag gratulera min gode vän och fd kollega Roger som fyller år i dag. Hur många vill jag inte avslöja men det är inte riktigt lika många som jag fyller om en vecka. På måndag gör han det enda vettiga i det här vädret: åker till Spanien.

Därmed drar jag mig tillbaka i mitt ide igen. Ni kan väl ge mig ett tips när termometern visar över 10 grader.


Inga kommentarer: