onsdag 15 oktober 2008

Med värkande fötter

Ja, så höll man på att bli rik igen i måndags när börsen svängde i väg uppåt. Över 15 000 kalla på en dag blev det. Men det håller man sakta på att ta ifrån mig igen och snart är jag väl tillbaka på eller kanske rentav under den nivå min "förmögenhet" var i söndags kväll.

Nåväl, det må vara finanskris och annat men inte märkte man i alla fall mycket av det på Bussmäs.... förlåt Persontrafikmässan i Göteborg. Nu är det ju tydligen så att persontrafik inte är järnväg, inte båt och inte flyg. För ingen representant för något järnvägsbolag fanns med, inte heller för något rederi eller något flygbolag. Och för den delen inte för bussbolag heller med ett undantag: Swebus. Visserligen Sveriges största buss bolag och efter vad jag fick höra i dag också det sämsta.

Det var tillverkarnas marknad. Ja inte båt- och flygplanstillverkarnas men i två tågtillverkare fanns i alla fall med: Bombardier och Alstom. Jo, de bygger ju tåg också men det var nog mest spårvagnar som motiverade deras medverkan. Och så var det massor med busstillverkare och tillverkare av tillbehör (till bussar) och trafikledningssystem (för bussar). Fast så långt är det ju egentligen bara trevligt. Bussfolk är trevliga människor. Det var bara roligt att gå runt där och prata med dem. Det var bara ett problem: jag hann med högst hälften av vad jag tänkt se. Så jag får åka dit i morgon också även om fötterna värker nu i kväll. Men det blir säkert bra till i morgon och det blir lika trevligt då också.

Jag har fått beröm på nätet. Ja, till och med har en bussägare utnämnt mig till hans idol och jämför mig med Sveriges förmodligen yngsta och definitivt snyggaste vd för ett stort bussbolag. Nämligen Linda Sahlén, som vid 26 års ålder har blivit vd för KR Trafik som har flera hundra bussar. Ingen dålig jämförelse, men läs mer här http://www.bussbloggaren.blogspot.com/

Inga kommentarer: