onsdag 29 oktober 2008

Varför räcker inte dagarna till


Mer och mer jobb blir det och i dag fick jag ännu mer. Men jag skall väl vara glad för att någon vill anlita en gammal avtalspensionärs tjänster dra nytta av hans kunskaper nu när allt fler blir varslade, så jag skall inte klaga. Det blir dock svårt att hinna med att skriva något i bloggen. I synnerhet de senaste dagarna då jag har haft en massa tråkigt arbete vid datorn. Det är nämligen snart ny tidtabell och då skall tågen annonseras på plattformar och stationer. Det där är inget som görs av sig självt utan det gäller att fylla i en beställning. Mitt uppdrag är att göra det för samtliga tåg som körs av Tågkompaniet och bara det blir en ganska omfattande sak.

Men i alla fall: nu är det snart Allhelgonahelg och traditionsenligt tillbringar jag den i Tyskland. I morgon åker vi ett gäng med Magnus Knutsson från Jönköping och hans gamla Scania-Vabis från 1966 (se bilden). Förra gången jag skrev om den bussen på bloggen blev jag kontaktad av en journalist i Jönköping, som av någon anledning läste min lilla blogg, och det resulterade i följande artikel: http://www.jonkoping.nu/index.php?option=com_content&task=view&id=11407&Itemid=77

För om åren har resan gått till Halle-an-der-Saale, eftersom det varit Busfahrertreff där med veteranbussar från en stor del av Tyskland med angränsande länder. Men förra året ställdes denna in med kort varsel eftersom staden hade ont om pengar. Så i år åker vi stället till Wernigerode i Harz. Där blir det en utflykt under lördagen med smalspårigt ångloksdraget tåg upp till Brocken, häxornas berg och det egentliga Blåkulla. Och så passar vi nog på att handla lite på vägen också.
Vi hörs...

Inga kommentarer: