lördag 1 september 2012

Chockartad syn

I torsdags eftermiddag satt jag inne i TV-rummet, tillika vardagsrummet, och tittade på den påfrestande Arne Weise i Minnenas television. Nåväl, nu inskränker sig ju hans medverkan till att han tjatar för mycket före och efter programmet medan hann i alla fall är tyst under själva programmet. Den här eftermiddagen var det Cornelis Vreeswijk och Tre Damer. Väl värt att se även om Cornelis har varit bättre. Men de tre damerna var ju hörvärda och det tyckte tydligen Cornelis också för han gifte sig med en av dem - Anita Strandell.

När jag kom ut i köket såg jag det här utanför fönstret.

Det är klart man blir lite rädd. Det är väl cirka sju år sedan nu som det brann i lägenheten bredvid min därför att deras teve exploderade. Men då var det naturligtvis en helt annan aktivitet vid brandbilarna. Så det var nog inte så farligt men jag i alla fall ut på balkongen för att kolla närmare. Genast kom en vänlig brandman fram och berättade att de var ute och informerade om brandrisker och om jag kom ned skulle jag få en broschyr. Så blev det och vi hade en stunds trevligt samtal om räddningstjänsten och bränder.

Det är jättebra tycker jag att de åker ut och informerar och brandbilar är ju alltid trevliga att se på. Om det inte brinner vill säga.


Inga kommentarer: