tisdag 17 november 2009

Min första dag som TV-kändis

Så kom då dagen jag skulle vara med i TV. Närmare bestämt i Kanal 5:s Ullared-serie. Finns på nätet så ni kan kolla själva.
http://www.kanal5play.se/program/play/ullared-s01e03
Genomlid först reklamen och dra sedan fram till minut 36 så börjar korvätartävlingen och någon minut senare så dyker jag upp som tämligen misslyckad cheerleader iklädd grön väst och med kamera på magen. Jag är inte sminkad utan jag var solbränd när inspelningen gjordes i slutet av juni.

Det var inte mitt första TV-framträdande men det längsta. Sammanlagt syns jag nämligen i bild cirka 10 sekunder och dessutom är det första gången min röst hörs. Så jag avstod kvällswhiskyn i går eftersom jag visste att jag skulle åka och handla i dag på förmiddagen. Jag ville ju inte åka fast för rattfylleri och figurera på löpsedlarna också "TV-stjärna körde rattfull". Innan jag åkte letade jag noga i min samling av peruker och mörka glasögon. Hittade dock inget som passade så jag tog tjuren vid hornen och åkte omaskerad. Fick vända för att hämta min favoritpenna att skriva autografer med. Men det konstiga var att ingen kände igen mig. Ingen sade något i alla fall. Kassörskan gav mig ingen extra kändisrabatt och inte ens en fri papperskasse. Annars har jag hört att det skall finnas något som heter kändisfrikasse. Eller kändisfrikassé kanske det skall vara.

Det blev inte så mycket den här gången men det kommer mera. Ullareds-serien har tre avsnitt kvar och under ett av dem visas bilder från bussresan mellan Vittskövle och Ullared. Kanske jag skymtar då också. Fast säkert är det inte. Visserligen försökte jag springa när jag såg fotograferna men det var inte alltid jag hann i kapp dem.

Men jag måste säga att jag tycker kändisarna är lite överkänsliga när de klagar över att de inte lämnas i fred. Jag tycker livet i dag har varit precis som vanligt. Som det var innan jag blev TV-kändis alltså. De har inte ens ringt från På spåret och frågat om jag vill vara med. Jag läste också att Rose-Marie och Kjell i Ullareds-serien har blivit trakasserad av grannarna. Även detta måste vara betydligt överdrivet. Grannarna har varit lika vänliga som vanligt.

Inga kommentarer: