lördag 12 juni 2010

Fotbolls-VM

Det är visst VM i fotboll just nu. Det ger oss som inte är fotbollsintresserade stora möjligheter att hitta på något trevligt eftersom det inte finns mycket för oss att kolla in på TV dessa dagar annat än fotboll. Jag har aldrig förstått varför man inte ger spelarna var sin boll så att de slipper slåss om samma. Om spelet går ut på att göra mål skall man väl inte ställa en gubbe i vägen i målet. Sedan förstår jag inte vad de där svartklädda spelarna har där att göra. Jag har så gott som aldrig sett dem ens nudda vid bollen. Men att tala om för de andra hur de skall göra genom att vissla på dem är de bra på.

Så i går gjorde jag upp en TV-alternativ kväll. Jag hade plockat fram ett antal tidskrifter jag inte inte hunnit läsa, gjorde i ordning en long drink, satte på mig de trådlösa hörlurarna med min favoritmusik från Spotify och satte mig i bästa soffhörnet. Jag hann inte läsa tiondelen av det jag plockat fram. Kvällen liksom bara försvann utan att jag gjorde något särskilt vettigt.

En underbar kväll med andra ord.

Inga kommentarer: