onsdag 21 augusti 2013

Jakten på Napoleon - nu på hemmaplan

Jag dricker ofta kaffe på Café Orion i Borås. Och visst brukar det bli en bakelse eller en tårtbit till också. Men jag har aldrig sett förut att de haft napoleonbakelser. Så därför blev jag extra glad när jag smet in där i går kväll för att få lite kvällskaffe. Minsann stod det inte en napoleonbakelse på hyllan!

55 kronor för kaffe och bakelse hade kanske inte varit mycket att säga om om nu bakelsen varit bra. Det var den tyvärr inte. Smaken var det i och för sig inget fel på men på något sätt var den seg. Det är ju inte för inte som fyllningen kallas mördeg - och då skall den förstås vara mör också. Inte som den här.


Så tyvärr: det blir bara två tårtgafflar.


Detta var för övrigt mitt inlägg nummer 600 på bloggen. Men det rullar vidare...

Inga kommentarer: