fredag 3 juli 2009

Det upprepar sig

Tror ni inte att åskan slog ned i Aspedammen i också och förorsakade skogsbrand och tågstopp. Nu fungerade det dock bättre på svenska sidan men tåg 395 blev cirka 45 minuter sent till Göteborg. Dock var turen med oss: det skulle varit charterresenärer i dag också men det var inga bokade. Så det behövdes ingen bussinsats till Malmö eller Trelleborg i dag. Skönt!

För övrigt har vi haft ett rejält åskväder över Borås nu i eftermiddag även om den del av stan där jag bor blev tämligen förskonad. Andra delar har drabbats av översvämningar. Borås djurpark lär ha legat mitt i åskvädrets centrum. Det påminner mig om för många år sedan när jag var i Ålborgs Zoo och ett rejält åskväder bröt ut. Blixten slog ned mitt bland elefanterna. Lyckligtvis blev ingen skadad men det var ett rejält tumult med hoppande och skrikande elefanter. Tyvärr hann jag inte få fram kameran.

Inga kommentarer: