fredag 20 maj 2011

Jag har fått tid får operation

Så har jag då fått kallelse till operation för mina prostatabesvär. Det talas om vårdköer men jag har tydligen fått ett VIP-kort så jag får gå före eftersom det blev snabbare än vad som sades vid mitt tidigare besök. De flesta av mina dagar numera disponerar jag helt själv men naturligtvis hade man hittat de enda tre dagarna i följd under hela 2011 som jag hade inbokade för möten för att göra operationen då. Så igår fick jag ägna en timme åt att försöka få tag i någon ersättare (vilket misslyckades) samt avboka min medverkan i dessa möten.

Men det är ju skönt att få detta gjort före sommaren och jag vill inte heller avboka operationen eftersom jag då åker ur vårdgarantin och det kan ta hur lång tid som helst innan det blir en ny chans.

Jag återkommer när allt är klart. Bara det inte händer som jag läste i en historia för många år sedan när patienten vaknade upp ur narkosen:
- Gick operationen bra, doktorn?
- Jag är inte doktorn. Jag är Sankte Per.
Fast det här är tydligen en relativt enkel operation som nästan alltid lyckas. Så jag känner mig rätt lugn. Men det blir två månader när jag inte får lyfta tungt, inte springa och inte cykla. Låter mest som det är något som är bra att ursäkta sig med...

Inga kommentarer: