måndag 9 maj 2011

Borås Tidning har svarat

I morse kom Söndagsbilagan. Och lite senare ett mejl från Borås Tidning där de beklagade att tidningen inte kommit och att det berodde på ett fel i tryckeriet. När sådant uppstår hinner man inte trycka tillräckligt många bilagor och därför blir det alltid samma distributionsområden som blir utan. Kanske går att tänka om där?

Det gick heller inte att informera på hemsidan eftersom de inte visste hur många och vilka som var drabbade. Hallå där! De som var drabbade kände säkert själva till detta och ett allmänt meddelande hade väl ändå gått att få till: "Eftersom vi har ett inkompetent tryckeri har vissa av våra läsare i dag inte fått Söndagsbilagan. Till skillnad från förra gången då det tog tre dagar för oss att få ut den räknar vi med att kunna skicka den måndagstidningen. Det är inget som vi råder över och således inte ber om ursäkt för."

Men en tidning som är ensam på sin ort har ingen anledning att tänka på kundservice. När det gäller den egna produkten alltså.

Nåväl, jag fick i alla fall prenumerationen förlängd med två veckor och det var ju bättre än jag väntade mig trots att jag begärt det fyrdubbla. Jo, jag ilsknade till ännu mer i morse och fördubblade det tidigare kravet. Så nu får Radiohjälpen 100 kronor (lite avrundat uppåt) enligt det löfte jag gav i går.

Med den här takten på sjabbel i distributionen av söndagsbilagan så har jag om några år alltså gratis tidning för resten av livet. Men något säger mig att fortsättningsvis om de så bara lyckas trycka en enda söndagsbilaga så blir det jag som får den.

Det skall löna sig att bråka.

Inga kommentarer: