söndag 17 maj 2009

Storseger!

Ja, jag tänker inte på Malena Ernman utan på Elfsborg, som spelade 4-0 mot Halmstad på Ryaval... f'låt Borås Arena i går. Elfsborg har än en gång visat att de är det bästa fotbollslaget i Sverige. Åtminstone just nu. Och det är ju skönt att kunna läsa Borås Tidning rättvänd igen. För några år sedan var enda chansen att få Elfsborg överst i tabellen att vända den upp och ner.

När det gäller Eurovisionsschlagern så såg jag inte programmet. Jag kände mig alltför trött. Inte bara rent fysiskt utan på hela eländet. Enligt vad Mannheimer och Tengby just nu säger i radio (ni missar väl inte det programmet) så var det många andra som tänkte precis som jag. Så efter Babben stängde jag av TV-n. Babben hade en trevlig kväll med min idol Linda Bengtzing (snart skall en ny liten Bengtzing hoppa ut från hennes mage) och Bert Karlsson. På något sätt är det alltid uppfriskande att se Bert, och som någon sa när han inte kunde hålla sig för skratt i heta stolen:
- Det är första gången som Bert skrattat åt någon annan än sig själv.
Den som sa det kanske tänkte på hans självfixering men också på hans självironi. Det senare är en alltför ovanlig egenskap. Jag brukar själv kunna skoja med min övervikt (eller fetma för att säga som det är) men ve den som skojar med mig om den.

När jag vaknade vid 2-tiden i natt därför att..., ja i den här åldern gör man det, satte jag på SVT Text för att se hur det gått i schlagerfinalen. Inte en rad. SVT Text är stängt på nätterna numera. Det är bara att hoppas att inget allvarligt händer då. Som ett fjärde svininfluensafall eller så. TV4 kunde dock ge besked. Norges Alexander Rybak hade vunnit. Malena Ernman hade kommit på 21 plats.

Det är bara att gratulera Norge med dagen. Det är ju deras nationaldag i dag också.

Inga kommentarer: