måndag 11 maj 2009

Sveriges gladaste man

I morgon eller när det nu blir när jag kommer mig för att berätta om Tysklands-resan kommer ni att få stifta bekantskap med Sveriges gladaste man. Han var med på resan. Han liksom Torsten, Sveriges osynligaste man. Torsten har ingen egen blogg (ännu) men den gladaste har: http://ojohan.blogspot.com

Vill ni läsa om resan till Sachsen-Anhalt redan nu så finns hans version där. Kan rekommenderas liksom hela bloggen! Det är för övrigt den som är orsak till att jag började blogga. Men i mitt fall går det aldrig rakaste vägen - även om jag inte tar motsvarande omväg i livet som taxiföraren gjorde mellan Hotell Konserthuset och centralstationen i Malmö gjorde när han körde mig i förmiddags - så det gick via vännen Kenneth i Malmö (mycket Malmö fast det har inget samband). Det var nämligen den bloggen som fick Kenneth att börja blogga - och Kenneths blogg som fick mig att börja göra det. Så kan det gå när man själv har dålig fantasi.

På torsdag skall jag till Malmö igen. Den här gången för att äta smörgåstårta. Det är alltså Banverket som bjuder till en konferens. Nästan fyra timmar på tåget Borås-Malmö via Alvesta. Nästan lika många hem igen. En timme att äta smörgåstårta i ett trevligt gäng av planerare från olika järnvägsbolag. Och ett par timmars möte med samma gäng. Sämre kan man använda dagen. Antalet järnvägsbolag börjar snart bli så många att mötena väl senare får förläggas till Malmös nybyggda arena.

I morgon kommer Attendo Care. Jag har nämligen gett upp hoppet. Jag kommer aldrig att få energi nog att städa själv. Lika bra att betala någon för att göra det. Får väl se hur det blir - om jag blir nöjd. Men nu är lägenheten så smutsig att bara någon går genom den så blir det nog bättre. Mer damm kan det omöjligt bli...

På onsdag är det dags för fotografering. Ja, inte som fotomodell utan för att man skall undersöka stora kroppspulsådern. Alla män över 65 år kallas till sådan undersökning. Och det är väl bara bra, men det är ju konstigt att det skall ta ett halvår att få tid hos ortopeden för att undersöka knät medan man samtidigt blir undersökt för sådant man inte ens bett om. Blir det bra bilder lägger jag ut dem här på bloggen.

2 kommentarer:

Pappa B sa...

Du är go du! Tack för PR:n. Har du fått tid för plåtning av pulsådrorna? JAg har fått en pulsklocka, men det är väl för att skaka liv i blodsvallet kan jag tänka. Hörde att Tursten åkt från malmö till Staffanstorp. HAn skulle visst låna pengar av Karl-Magnus?
Ha det så bra och förät dig inte på smörgåstårta.
pappa B

Staffan Sävenfjord sa...

Tänk vad Torsten skall bli förvånad när han märker att Carl-Magnus inte bor i Staffanstorp utan i Höör... Och att han inte längre lånar ut några pengar utan ägnar sig åt annan verksamhet lite närmare döden om man så säger. Och då tänker jag inte på hans insatser inom journalistiken.
Jo, jag har fått tid för plåtningen. Klockan 13.00 i morgon. Återkommer i morgon kväll om de inte hittar något akut.