fredag 23 mars 2012

Ännu ett rekord (lättäcklade gå ut och tag ett glas lådvin i stället)

Den här dagen har inte inneburit bara rekord i sidvisningar på bloggen. För första gången sedan prostataförmninskningen den 1 juni 2011 har jag i dag bara behövt gå och kissa fyra gånger. Det är  ju ett fantastiskt framsteg för en som innan operationen behövde kissa ungefär varannan timme dygnet runt. Det blev 12 gånger det.

Så det har blivit bättre så vad ni gör herrar om ni måste kissa ofta och lite varje gång så undersök prostatatan. Det kan vara cancer och då är det riktigt allvarligt. Men det kan också vara en godartad förstoring och då gör men an TURP och minskar den  genom att gå in via urinröret och ta bort en del. Precis den väg som man använde i gamla Sovjet när man skulle laga tänder för där vågade ingen öppna käften. Det tar lite tid efter operationen innan det blir bättre men när man är nere i fyra gånger om dagen känner man  sig som en ung man igen.

Så, mina herrar tveka inte om att operera. Ni får strax efter operationen ett liv då ni inte kan vara längre från en toalett än fem minuter men det blir snart bättre .

Anmärkning: Den som läste det här inlägget sent i går kväll eller i dag på förmiddagen skall inte tro att jag själv hade tullat på lådvinet. De många korrekturfelen berodde på att jag råkade publicera inlägget i stället för att spara det och kontrollera det senare innan jag publicerade.

Inga kommentarer: