onsdag 28 mars 2012

Konsumentverket utreder Grön Teles metoder

När jag skrev inlägget i går kväll hade jag inte hittat detta om Grön Tele från Upsala Nya Tidning. Men det har alltså kommit 19 anmälningar till Konsumentverket angående deras metoder och nu hotas de med vite om de inte ändrar sin marknadsföring.

Så nu kanske det snart är slut för dem. Lite kanske den här bloggen har påverkat blufföretagets hädangång. I sådant fall har jag alltså gjort lite nytta. Det hela började med att jag kritiserade dem för att inte följa Nix-registret vid telefonförsäljning. Det kan alltså bli ödesdigert att inte göra det. Bra i så fall!

Ser också att inte heller UNT lyckats nå vd Jonathan Persson. Jonathan: jag vet att du följer min blogg. Stå nu upp för ditt företag. Eller hellre: ta det med dig och försvinn någonstans. Att lura gamla människor är inte bra. Du blir faktiskt själv gammal en dag.

Edit:
Letade lite mer och ser att konsumentsajten Cint också har uppmärksammat Grön Tele. Även Arbetarbladet skriver om dem och de har heller inte lyckats nå Jonathan Persson. Kom fram nu och göm dig inte!

Av Cint framgår också att det finns flera telebolag som lurar främst gamla på samma sätt och inte bryr sig om NIX-registret. Det försvarar ingenting, det gör det bara bättre. Det som retar mig mest med Grön Tele är dock deras påstådda miljöprofil. Att plantera ett träd per år för varje kund (om de nu gör det och inte bara säger att de gör det) är ju ingen större insats.





Inga kommentarer: