onsdag 30 juli 2008

Svårt att komma i gång

Detta visar sig bli en dag då jag varit osedvanligt trög i starten. Sov länge, nästan till klockan nio, men sedan har jag mest suttit och degat vid datorn. Jag har i alla fall hittat besöksräknaren på min blogg. Just nu är det 194 "profilvyer" och det på lite över en vecka. Visserligen är det väl jag som står för de flesta, eftersom det även räknas när jag besöker min egen blogg, men det är ju hyfsat ändå.
Hittade också statistisk. Vi är 728 boråsare som bloggar bara på Blogger. Det är ungefär var hundrade boråsare det. En del är flitiga, andra inte. Men vi är många.
Apropå flitig: Nu skall jag sätta i gång och skriva bildtexter till Grönlandsartikeln. Jag har i alla fall valt ut cirka 75 bilder. Sedan blir det chefredaktörens sak att välja 5 av dem till tidningen...

1 kommentar:

Unknown sa...

Är det inte lite synd att det bara ska bli var femtonde bild som du får publicerat från Grönlandsresan?

Vore det då inte bättre att du själv väljer ut 20 bilder som du verkligen gillar så blir oddsen för att det blir fem bra bilder i den färdiga artikeln desto bättre. Ha det så bra i värmen!