torsdag 2 april 2009

Andra april


Så var första april över för den här gången och man kan återigen lita på allt man läser i tidningen eller hör i radion. Och i dag stod det i Borås Tidning att den fina idén att sälja Pinnochio-statyn var ett aprilskämt. Tja, så brukar det ju vara när det för en gångs skull kommer ett bra och vettigt politiskt beslut. Men det var pengarna jag var ute efter. Själva statyn har jag inget emot att den står kvar. Den är ett trevligt inslag i stadsbilden.

Jag hade själv ett aprilskämt i bloggen i går. Jag vet inte om någon märkte att det var ett aprilskämt, men det rapporteras i alla fall från Conditori Nordpolen i Vara att det stod ett par hundra personer utanför där i går och väntade på banvallsbussen. Fast det meddelandet fick jag i går... Nåväl, det är i alla fall dags att ge credits till "uppfinnaren". Han heter Anders Mennerholm och förutom att han är lokförare på SJ och kör X2000 är han också veteranfordonssamlare, inte minst av bussar. Han inte bara samlar på dem utan renoverar dem också. Jag tackar för teckningarna och tillståndet att använda dem. Härovan ytterligare två av Anders uppfinningar. Bilderna blir större om du klickar på dem.

Inga kommentarer: