fredag 2 januari 2009

Fortfarande ont i knät

Så blev det då nytt år och nyårsafton firade jag tillsammans med min far och de båda beaglarna August och Pajo. August är nästan 14 år och har på gammeldagar blivit döv, så han brydde sig inte om smällar och fyrverkerier. Pajo däremot, inte så att han blev rädd, men han blev nyfiken på vad det var som blixtrade och smällde. Och som alltid när han inte förstår eller allt inte blir som han vill började han skälla. En beagle är ingen stor hund men den har ett rejält skall. Något slags hundvärldens motsvarighet till Tito Beltran (och då tänker jag på röstresurserna - inget annat).

Nyårsafton var också sista dagen som det var tåg felannonserade mellan Göteborg och Oslo. Den buss som satts in för säkerhets skull kördes denna dag av Fredrik, en pärla (bland många) på Interbus i Göteborg. Jag hade ju bestämt mig för att jag inte skulle engagera mig alltför mycket men vid 21.30-tiden ringde jag upp Fredrik. Han var lika glad som alltid och berättade att han hade tom buss på väg mot Göteborg men att det varit en resande till Oslo på uppvägen. Så Robert i Ed fick precis som på julafton ge sig ut och köra denne från Ed till Oslo. Tänk att det finns sådana killar i bussbranschen, som ställer upp på det sättet. Ja, de får naturligtvis betalt men ändå...

Året kunde börjat bättre. Knät värker inte lika mycket som tidigare (tack vare tabletterna), men jag har väldigt svårt för att gå. Den dagliga hundpromenaden är inte att tänka på. Att få en sådan åkomma mitt i helgerna är inte bra, men jag väntar intensivt nu på en tid på röntgen så att jag åtminstone får veta vad det är. Och så får vi väl hoppas att jag slipper vänta alltför länge på en operation om sådan visar sig nödvändig.

Jag har alltså mest fått vara inomhus och därför finns det inte så mycket mer att berätta om just nu. Den 8 januari skall jag till Helsingborg, om nu knät blir bättre. Får väl hoppas det. Oj, jag höll visst på att glömma att önska mina läsare Ett Gott Nytt År!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl självklart att det går bra när Interbus elitchaufför är inkopplad! Du missade inget nytt på vägen till Ed i alla fall, så du gjorde rätt i att stanna hemma. Och nattkörningen jag hade onda aningar om gick faktiskt bra, trevlig publik som donerade några öl och en låda vin till mitt försenade firande vid 3-tiden

//Fredrik

Staffan Sävenfjord sa...

Minsann är det inte vår hjälte från nyårsaftonstågersättningskörningen som läst och kommenterat. Får väl säga att jag kände mig mycket trygg redan när jag fick veta vem som skulle köra. Får väl också passa på att tacka för insatsen Göteborg-Halden på juldagen. Tacksammare resenärer än de båda "lurade" damerna har jag nog aldrig träffat. Visserligen var det innan körningen men något säger mig att de var minst lika nöjda när de kom fram.
Också trevligt att den påföljande nattkörningen gick bra. Men blir ju lite orolig när en bussförare fruktar mer inför en beställning än inför en tågersättning. :-)
Än en gång tack, Fredrik, och som jag lovade i telefon så kommer du alltid att få köra tågersättningarna på stora helgdagar i fortsättningen...
Staffan