fredag 1 juli 2016

En kvarts miljon sidvisningar!!

Tre blanka veckor framför mig

Jag har just kommit fyra i en frågesport på nätet om Kim Kärnfalk. Ni vet sångerskan som delar ut priser i Postkodmiljonären. Jag klarade nio frågor av tio. Inte hos Richard Sjöberg utan på nätet alltså. Inte så underligt för jag har just läst Kims självbiografi "Mamma, mormor och jag". En bok som kan rekommenderas till läsning. Antagligen är Kim bättre som sångerska och småspringande prisutdelare än författare men boken är intressant att läsa. Om man så vill kan man läsa den som en berättelse om tre kvinnoöden i Uddevalla.
Det har varit en hektisk sommar så här långt. En 16 dagars kryssning till Grönland bland annat. Den skall jag skriva mer om i nästa nummer av Bussbranschen. Allt var bra, ända tills flygresan hem. Nåväl, på flygplatsen i Kangerlussuaq med dess begränsade utrymmen fick vi checka in våra väskor nio timmar innan avgång och det var ju bra men jag kunde inte checka in väskorna direkt till Landvetter utan måste fixa detta på Kastrup. För övrigt är nog flygplatsen i Kangerlussauq en av de sista platser på jorden jag vill återvända till. Grönland som helhet återvänder jag dock gärna till. Och de serverade god myskoxe på flygplatsrestaurangen.



Så började det det den 21 juli 2008. Jag hade börjat blogga. Vill du läsa min första blogg i sin helhet så finns den här.

Sedan har det rullat på. Det senaste halvåret har jag inte bloggat särskilt mycket men det har varit många som klickat in sig på gamla inlägg. Så många att bloggen nu uppnått en kvarts miljon sidvisningar enligt den officiella statistiken.

Nu är det bara att ta nya tag. I den här takten når vi upp till en halv miljon sidvisningar år 2024.


1 kommentar:

Kenneth Svensson sa...

Kul läsning, fast detta med övning var ju ganska tamt jämfört med den Brandövning som vi fick uppleva i tyska Gadebusch för några år sedan. Hotellägaren informerade om att man skulle ha en "liten" brandövning på kvällen. Liten? kolla gärna in min video, jag var (och övriga hotellgästerna)förberedd på en obetydlig brandövning. Vi såg fram emot denna och njöt av ett glas öl på hotellets uteplats för att uppleva denna föreställning!

Jag var inte beredd på att filma det hela så jag fick slita till mig Anne-Maries gamla telefon för att filma det hela + min egen kamera som låg på laddning.

https://www.youtube.com/watch?v=wV6TNpdDdEc

Klicka på länken ovan för att se inslaget.