måndag 26 januari 2015

All time high på Stockholmsbörsen

Återigen har det blivit all time high på Stockholmsbörsen. Men i dag nåddes en milstolpe: OMX-index gick vid 16-tiden för första gången över 500.

Börsutvecklingen har varit fantastisk det senaste halvåret och börsen verkar inte ha hört talas om att det skulle vara kris i världen, att Sverige står inför bankrutt (hade den som sade det i radion i dag möjligen förväxlat med Grekland) och allt vad det nu är.

Vi som har aktier och/eller fonder är i alla fall glada åt den här utvecklingen. Det kan ju behövas nu när jag fått en rejäl pensionssänkning. Hela fyra kronor per månad mindre än förra året. Undrar vad jag skall dra in på. Jag har gått igenom mina gamla KF-kvitton och hittar inte någonting som kostar fyra kronor. Men om jag hoppar över ärtsoppan sex torsdagar under 2015 så jämnar det ut sig och jag kan leva kvar på samma höga standard som under 2014. Frågan är dock vad jag skall äta i stället. På torsdag skall jag dock inhandla en spik att koka soppa på.


Inga kommentarer: