tisdag 31 augusti 2010

Nya datorrapporter

Killen som skulle fixa min bredbandsuppkoppling kom punktligt i går. En jättetrevlig kille vid namn Armand. Men tyvärr lyckades han inte få ut mig på nätet. Han konstaterade att det var något fel på datorn, sannolikt nätverkskortet. Nåväl, jag ringde min vän på Nordens Datavärld och jag fick en tid med en gång. Han bytte nätverkskort men inte fungerade det. Han bytte till ett annat nätverkskort men inte fungerade det. Han bytte till en annan plats för nätverkskortet men inte fungerade det.

Nu misstänkte han att det var ett program som ställde till det. Rester av Panda åkte ur datorn, Telia supportassistent försvann och slutligen försvann Nortons antivirusprogram. Inte heller det hjälpte. Så det var bara att formatera om hela datorn. Den är fortfarande på verkstad men jag lär få den i morgon. Då återstår jobb med att återinstallera alla program och allt jag hade i datorn. Förhoppningsvis är det i tryggt förvar på två externa hårddiskar.

Inte nog med det. Reservdatorn, den bärbara jag köpte för en vecka sedan, fick också ett spel och jag fick ominstallera även den. Dock fick jag supporthjälp och kunde göra det själv. Så nu fungerar den men alla mina bilder försvann. Nåväl, jag har backup även för dessa så det skall väl ordna sig bara den ordinarie datorn är tillbaka hemma.

Tänk vad livet var enklare innan vi hade datorer.

Nu är det inte bara datorn som är krasslig utan även jag. Inte något allvarligt än så länge men mina prostatavärden visade sig något för höga. Så det blev undersökning på Skene lasarett (varför ta det hemmavid när det går att skicka patienten) och vi får väl hoppas att det inte är något allvarligt. Jag får besked om 4 - 5 veckor.

Inga kommentarer: