torsdag 2 maj 2013

Hotell Eskilsgården inte i mitt minne

Gårdagens Hotellräddaren i TV3 lyckades hitta ett hotell som jag aldrig bott på eller ens kände till förut, nämligen Hotell Eskilsgården i Eskilstuna. Lika bra det kanske. Ambitioner och ungdom räcker tydligen inte för att få ordning på ett hotell. Kristoffer med medarbetare lyckades få lite fart på receptionen och familjerummet samt frukostmatsalen men jag har sällan haft en sådan känsla att detta bara var för att programmet skulle stämma överens med konceptet. Jag tror helt enkelt inte att dessa båda ungdomar klarar att driva ett hotell. Men de kommer i alla fall att få fortsatt professionell hjälp.

Nästa vecka är ordningen återställd. Då blir det Stadshotellet i Katrineholm som granskas. Där har jag bott en hel vecka, men det var för 25 år sedan. Det kan ju ha blivit bättre sedan dess. Sämre kan det knappast ha blivit.

I kväll sänder TV3 Kniven mot strupen, där restauranger som behöver hjälp granskas. I kväll blir det Strandbaren på Öckerö, där jag faktiskt åt lunch så sent som förra sommaren. 



Edit 2013-05-03:
Det var inte Strandbaren på Öckerö där jag åt min lunch i somras utan på Hamnens Pizzeria och Grillbar alldeles intill. Det var lite synd att jag missade Strandbaren, som egentligen var mitt mål, eftersom kocken Alexander Nilsson torde ha gjort sin facelift under våren 2012 och det skall alltså ha varit den "nya" Strandbaren i somras.

Jag har dock ätit på Strandbaren förut under tidigare regim och tyckte den var mycket bra. I synnerhet minns jag deras raggmunk med fläsk.

Inga kommentarer: