söndag 17 oktober 2010

Bilstädningen del 2

Ni minns kanske att jag i torsdags skrev att jag vunnit en auktion om att få bilen rengjord invändigt av Radio Sjuhärads reporter Silvia Rydberg. Det som hänt sedan dess är att Therese Eriksson på Radio Sjuhärad ringde (varför blir man så imponerad när en röst man känner igen från radion ringer) och sa att jag måste betala in pengarna till Radiohjälpen först och sedan skall jag i mitten av nästa vecka komma överens med Silvia om lämplig tid. Det blir nog ett inslag i radio också. Det skall bli kul. Det finns folk som har mikrofonskräck. Vad jag lider av i sammanhanget vet jag inte vad det kallas. Men när jag får se en radioreporter med mikrofon springer jag så fort jag kan. Och det har hänt att jag har hunnit i kapp.

Nu har jag alltså ytterligare en vecka på mig att stöka till i bilen. I förrgår åt jag t ex varm korv i den. Kändes skönt att bara slänga resterna i ett hörn. Korven köpte jag på Särlakoket, det gatukök i Borås som har rykte om sig att ha stans bästa mos. Och visst det var inget fel på det moset. Jag kollade sedan på Restaurangportalen och minsann hade de inte fått fyra stjärnor.
http://www.restaurangportal.se/restaurang/s%C3%A4rlakoket,r7270.html

Inga kommentarer: