tisdag 25 januari 2011

Jag har fått ett anonymt brev

Det är inte ofta man får brev nuförtiden. Ni vet den där gamla sorten i kuvert med ett frimärke på. Så när ett sådant dyker upp blir man ju glad. Oftast förblir min glad när man öppnat det också men i det här fallet visade det sig innehålla en förolämpning. Anonym till på köpet. Se brevet i sin helhet längst ned.

Om du som skrev det här brevet läser detta så vill jag bara meddela att jag är villig att diskutera det jag skrivit i Bussnack och har jag förbisett några fakta kan jag tänka mig rätta till dem. Men nu är det inte lätt. Jag vet inte ens vad det gäller. Det enda jag kunnat utröna är att brevet är stämplat vid Uppsala postterminal. I övrigt känner jag mig som en kollega som såg ovanligt deppig ut vid morgonfikat.
- Vad är det med dig?
- Jo, i går ringde någon som inte presenterade sig och sa att om jag inte slutade träffa hans fru så skulle han mörda mig.
- Ja, men du får väl sluta träffa henne då.
- Jo, men han sa ju inte vem han var...

Bussnack är Svenska Omnibusföreningens debattforum http://www.omnibuss.se/forum/index.php

Inga kommentarer: