fredag 25 mars 2011

TUR-mässan

Tiden går och det var länge sedan jag skrev något i bloggen. Det är en dödssynd om man vill ha många läsare att skriva alltför sällan har jag läst. Det blir inte så mycket i dag heller, men jag kan i alla fall slå en puff för att jag var på turistmässan i Göteborg i dag och någon av de närmaste dagarna kommer det ett litet reportage därifrån.

Jag lyckades med konststycket att stå och prata med en trevlig värmlänning i 10 minuter och han presenterade sig som Per Nyberg och representerade ett västsvenskt bussreseförtag. Visst var det något bekant över honom men jag tog för givet att det var någon jag träffat under de år jag skrev för tidningen Bussbranschen. Han berättade att om jag kom tillbaka en timme senare skulle det bjudas på underhållning.

Jag gick runt och tittade lite i andra montrar och hälsade på bekanta då det plötsligt slog mig att det var ju självaste Per i Kanal 5:s succéserie Färjan jag hade träffat. Ni minns väl den trevlige kryssningsvärden.

När jag återkommer blir det bilder på Per och annat på mässan.

1 kommentar:

sjguide sa...

Besökte själv mässan igår. Superbra mässa! Skulle gärna åkt ner även idag om jag haft årskort.

http://sjguide.wordpress.com/2011/03/26/besok-pa-tur2011/