måndag 19 april 2010

Bantningstips

Jag har kommit på en mycket effektiv metod att snabbanta. "Gå ned fyra kilo på en vecka". Det är nämligen just vad jag gjort. Hur? Jo, det var lätt. Jag anpassade Red Tops råd "Det bästa sättet att skaffa sig en mindre förmögenhet är att ärva en större förmögenhet". Jag åt alltså upp mig rejält under påsk och gick upp sex kilo i vikt. Ja, skam till sägandes var det så att vågen gick över 100-strecket. Sedan slutade jag småäta, lade in lite mer motion i programmet och - inte fan hjälpte det. Första veckan alltså. Sedan jag bestämt mig för att det var vågen det blivit fel på samt att alla mina kläder på ett oförklarligt sätt krympt så fortsatte jag ändå med "diet" och motion (inte mycket - ökade hundpromenaden med en kvart bara) så började de digitala siffrorna gå nedåt. I morse pekade vågen på 96,0 kilo.

Jag tänker nu ta patent på denna bantningsmetod. Staffan-metoden eller frossar-metoden skall den kallas. Nu återstår ju bara att komma ned till de 94 kilo - eller helst ännu mindre - som jag började med. Men då har jag ju egentligen inte vunnit något. Som jag hörde någon hälsoprofet säga i radio: "Det går inte att banta på annat sätt än att minska på maten och öka på motionen". Men får väl se: jag kanske kan övertyga honom om att han hade fel.

Nej, detta är inte jag. Men det var likt för en vecka sedan. Nu ser jag mer ut så här

Inga kommentarer: