I dag blev jag återigen uppringd av Grön Tele av en säljare som inte kände till NIX-registret. Detta trots att jag mejlade dem i förra veckan där jag uttryckligen förbjöd dem att fortsättningsvis ringa upp mig.
Nu har de en vecka på sig att komma med en förklaring. Annars blir det anmälan. Till dess kan jag inte göra mycket annat att varna för dem.
Mer om Grön Tele finns i dessa blogginlägg:
http://savenfjord.blogspot.se/2012/03/gron-tele-hur-lange-skall-de-fa-halla.html
http://savenfjord.blogspot.se/2012/03/konsumentverket-utreder-gron-teles.html
51 kommentarer:
blev också uppring av dem men eftersom jag hade ip telefoni kunde de inte "hjälpa" mig.
hittade dock deras hemsida grontele.se och såg väl helt okej ut...?
Hemsidan verkar onekligen förtroendeingivande och de är ju inte heller rädda för att avslöja sin adress. Dock tappar jag allt förtroende för ett telefonmarketingföretag som inte ens känner till NIX-registret och som inte svarar på mejl. Dessutom är det ganska illa att ringa upp samma kund inom loppet av en vecka fast denne har tydligt sagt ifrån att han inte vill ha fler samtal. Ett sådant företag förtjänar att varnas för.
Jo jag är ju dock också med i NIX registret men tycker inte det funkat speciellt bra. NIX registret ska väl inte ta bort oseriösa företag utan är för mig som kund som inte vill prata med säljare på telefon. finns ingen lag med NIX registret?
NIX-registret har ingen juridisk funktion men det anses vara god etik för de företag som sysslar med telefonförsäljning att kolla i detta innan man ringer upp ett nummer. Grön Tele gör inte det men ännu värre är att de i första samtalet säger att de inte har tillgång till det och i andra samtalet inte ens vad det är.
Därtill är ett företag skyldigt att följa en persons krav på att inte bli kontaktad av dem eller motta adresserad reklam från det. Jag har skrivit direkt till företaget att jag förbjuder dem att vidare ringa upp mig men tjohej. Detta är alltså anledning nog att anmäla dem till Konsumentverket, som kan vidta åtgärder.
Inte svarar de på mejl heller. Någon som törs anlita ett sådant företag om det t ex skulle uppstå något fel.
Nix har fungerat bra hos mej. Grön Tele har inte ringt ännu så jag får väl se hur det går...
NIX har fungerat bra hos mig hittills. Det enda var för länge sedan en säljare ringde upp och när jag frågade om han kollat i NIX-registret bad han så mycket ursäkt för att han missat det och frågade vänligt om jag ville avsluta samtalet. Så blev det.
En gång hade jag en säljare som hävdade att NIX-registret inte gällde eftersom han ville erbjuda mig varor gratis. Det var bara det att i och med att jag accpeterade gratisprovet förband jag mig också att motta en försändelse i månaden mot betalning i minst ett halvår. Sedan kunde jag säga upp abonnemanget. Dessutom var det dyra strumpor: cirka sex gånger mer än vad jag betalar för ett par hos Engelsons i Falkenberg.
Därför är Grön Tele det stora undantaget bland de företag som sysslar med telefonförsäljning. Och det är därför jag varnar för dem. De har för övrigt fortfarande inte svarat på mejl.
Grön Tele hyr lokalen under min bostadsrätt och de är helt klart både otrevliga och obehagliga att ah att göra med.
Hej.
Först och främst så vill vi tacka för alla kommentarer och synpunkter. Kritik är väldigt värdefullt för oss så att vi kan förbättra våra rutiner samt att det ger oss en möjlighet att höra hur allmänheten upplever samtalen från våra återförsäljare.
Självklart tar vi hänsyn till NIX-registret och beklagar givetvis att det skett en miss i våra rutiner. Det är också vårt ansvar att se till så säljarna på våra återförsäljarkontor inte uppger felaktig information angående vårt ställningstagande mot NIX-registret.
Att du blivit uppringd två gånger under en kortare tidsperiod är också det beklagligt. Våra system ska enligt våra leverantörer förhindra detta och därför är vi också angelägna om att få ditt telefonnummer så att vi kan göra en utredning kring vad som gått fel.
Beträffande uteblivet svar på ditt mail. Vi har sökt på ditt namn i vår kuntjänstmail utan något resultat. Vi ber dig att maila ditt telefonnummer samt klagomål till kundtjanst@grontele.se för att vi ska kunna behandla det samt spärra ditt telefonnummer.
Slutligen, du som enligt utsago bor i lägenheten över ett av våra kontor eller återförsäljarkontor får gärna kontakta mig personligen på jonathan@grontele.se och framföra vad du upplever varit obehagligt och otrevligt från vår sida.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan Persson
Verkställande Direktör, Grön Tele AB
Tack Jonathan för ditt svar.
Det är ju märkligt att Grön Tele lyckades hitta mig två gånger när jag inget hellre önskade att de inte skulle göra det men inte kan hitta mig nu när jag vill att de skall göra det. Om det finns lite allvar i det du skriver tar det 15 sekunder att hitta mitt namn och telefonnummer på Eniro. Något fortare än vad det skulle ta att läsa ett mejl och koppla ihop det med rätt ärende. Jag uppträder öppet med namn här och jag är den ende i världen som har det namnet. Att jag bor i Borås är heller ingen hemlighet.
Dessutom har jag i två telefonsamtal varit tydlig med att jag inte vill ha samtal från er. Borde inte det räcka? Använd tiden det skulle ta att läsa mejlet till att utbilda personalen i vad NIX-registret innebär i stället.
Lycka till med sökandet.
Hälsningar
Staffan
Svärmor har helt ovetande blivit kund hos GRÖN TELE. Blev uppringd av försäljare och trodde det var Telia.
Min mor har blev också kund hos grön tele utan att veta om de. De hon ville ha var information om erbjudandet. De är tydligen samma sak som att tacka ja i de här företagets ögon. God företagsetik de...eller?
Ja jag är också över 60 och har fast telefoni Ja jag blev också uppringd av grön tele sa ja efter 30 min övertalning ångrade mig efter 1 dag men blev iallafall kund i 3 dagar innan jag upptäckte vad som hänt Nu har jag återgått till telia diskuterat 5 ggr med grön tele om vem som ska betala uppsägningsavgiften till Telia och just nu ser det ut som jag tagit mig ur deras garn men en VARNING är på sin plats Ha INTE MED DETTA FÖRETAG att göra
Jag har också blivit uppringd,och fick intrycket att det va från telia,en medveten vilseledning kan tänka...Jag är en dam på 60 år..Nu är det bara att vänte och se vad detta för med sej...
Min mamma som är över 70 år blev
ofrivilligt kund hos Grön Tele.
Efter en månad kom en räkning
från Grön Tele. Det var en månad
fylld av oro och besvär för min
mamma. Det löste sig i alla fall
och hon fick tillbaka pengarna.
Ja detta intressanta bolag har specialiserat sig på personer över 60 som naturligtvis anses lite allmänt dumma och dementa. Jag har efter 2 veckor inte fått tillbaka den utlovade uppsägningsavgiften hos telia de får 2 dagar till på sig sedan börjar nästa telefondebatt med bolaget ! AKTA ER !Det går inte heller att få tala med VD Jonathan Persson men väl med andra okompetenta personer som inte ens kommer ihåg samtal som utspanns sig 5 min tidigare. Jag har också talat om att deras marknadsföring är ärekränkande och då säger försäljaren att den är ändrad efter den 15/8 tyvärr verkar det inte så efter vad jag förstår på meddelanden Fortsättning följer säkert !!
Ja, det är tydligen så att de inriktar sig på dem som är 60+. Varför kan man ju bara spekulera över. Men hos mig har de gått på pumpen om de tror att jag är gaggig nog att gå på deras blå dunster. Jag har nu mejlat Jonathan Persson sedan jag återigen blev uppringd för någon vecka sedan. Skillnaden i marknadsföringen är att de nu inte säger att de ringer från Grön Tele, utan det svarar de på först om man frågar.
Således har denna blogg bidragit till att Grön Tele blivit ännu jävligare i sin marknadsföring och nu bara säger att "jag vill prata med dig om ditt fasta telefonabonnemang". Det gäller då att inse att det inte är Telia som ringer.
Det är märkligt att Grön Tele får hållas och jag är tacksam för alla vittnesbörd om hur de uppträder. Jag kommer att ta upp detta med konsumentvägledaren i min kommun om inget händer. Dessutom kommer jag att polisanmäla dem nästa gång de ringer upp mig. Jag har varit mycket tydlig med att jag inte vill ha några telefonsamtal från dem. Vill de nå mig har de min e-postadress.
Min mamma fick hela sommaren förstörd av oro pga att hon helt ofrivilligt blev kund hos Grön Tele. Hon ställe sig frågan, hade Grön Tele gjort ett misstag eller var det ett försök till bedrägeri?
I vilket fall ville hon ordna upp det hela så att det blev rätt. Hon använde massor av tid till telefonsamtal för att få det hela uppordnat och inget hjälpte. Först kom räkningen med uppsägningsavgiften från Telia och sedan kom räkningen från Grön Tele. Fler telefonsamtal följde och inget hände.
Till slut gjorde hon en polisanmälan och därefter fick hon upprättelse med vändande post, dvs 0-ställning av Grön Teles faktura samt återbetalning av uppsägningsavgiften från Telia. Till er som läser detta:
Om någon ringer er och frågar er om ni är nöjd med er fasta telefoni:
Svara aldrig ordet JA utan lägg
på luren direkt.
Tillägg:
Tilläggas bör också att mamma också har NIX.
Fortsättning på inlägg från den 12 sep kl 13.58.
Min mamma ringer nu och berättar att hon återigen ofrivilligt blivit kund hos Grön Tele. Detta trots att hon polisanmält dem tidigare i sommar. Idag kom en ny faktura som avser abonnemangsperioden 4 sep till 4 nov. Hon kommer idag att kontakta Konsumentrådgivningen samt Polisen för andra gången. Hon ställer sig frågan, hur länge skall detta fortgå. Hon upplever det nu som att hon är helt i klorna på detta företag.
Ja detta är et intressant bolag. Uppsägningsavgiften från Telia på 435 kr har jag inte sett röken av men för 2 dagar sedan fick jag en räkning på 782 kronor från Grön Tele (jag har ofrivilligt varit deras kund i 3 dagar )Jag ringde och fick efter 45 min väntan tala med samme inkompetenta man som tidigare. Han sa att denna räkning skulle jag inte betala utan det skulle komma en räkning till på 0 kr.Jag kunde inte få en skriftlig bekräftelse eller tala med VD Jonathan Persson. Jag frågade var mina 435 kr (skulden för uppsägningen från Telia) var ? Papperen fanns på chefens bord !! "Sådant tar tid " Jag meddelade då att jag skulle kontakta Konsumentverket och ev. TV Gävle-Dala Personen blev dp hysterisk och beskyllde mig för olaga hot och att jag skulle ge fan i polisen (jag hade aldrig talat om polisen ) Han hoppades också att han aldrig skulle behöva tala med mig mer Tyvärr är väl inte det fallet. Vi har ingen konsumentrådgivare i vår kommun Hur går jag vidare ?? Jag är trött på detta Men kom ihåg ALDRIG GRÖN TELE.
Fortsättning på inlägg från den 13 sept 2011. Kl 15.30.
Meddelar här att min mamma idag fått upprättelse, från Grön Tele.
Detta skedde i form av att de har nollställt beloppet på fakturan.
Hon hade skickat in ett bestridande av fakturan till dem.
Det samma skedde med uppsägningsavgiften till Telia,där
hon bestred fakturan direkt till Telia.
Svar till ovanstående skribent: Rita ett stort kryss på fakturorna och skriv ordet bestrides. Tag kopior och skicka till respektive berörd part. Om du fått 0-fakturan från Grön Tele, kopiera den och bifoga när du skickar in bestriandet av Teliafakturan till Telia. Skriv inte under med ditt namn någonstans. (Har hört talas om andra företag,tidigare, som klippt ut underskriften och sedan skapat ett fabricerat avtal)
Tack för all hjälp och stöd Jag har fått rätt mot Grön Tele och har nu en avskriven räkning samt 435 kr tillbaka men det har varit jobb i 2 månader med många telefonsamtal mycken ilska m.m. Jag har lärt mig en läxa men tack alla som svarat
Hejsan! Min gammla mamma har NIX också och blev uppringd för ett tag sen och sa att hon inte var intresserad och la på telefonen. Ändå blev hon registrerad som kund. Jag ringde hennes gammla operatör och bad dom ta tillbaka henne. Det gjordes men ändå får min mamma fakturor samt att nu säger dom när jag ringer att detta är sista fakturan sen är det uppsagt. Det står inget om att det är en slut faktura. Dom borde be om ursäkt samt kreditera fakturan när dom sett att hon finns på NIX. Kommer även gå vidare till KU med flera för att varna om detta otrevliga företag.
Blev uppringd av en kille som sade att han ville diskutera min fasta telefoni hos Telia. Han erbjuder mig ett lägre månadspris om jag binder abonnemanget i två år, vilket jag tackar ja till. Har sedan fått en faktura på ca 700:- från Grön Tele för några dagars abonnemang. Har kontaktat konsumentrådgivaren i min kommun. För att ett avtal skall gälla måste båda parter tydligt uppge sitt rätta namn. I tveksamma fall bör man begära den ljudfil, där man tackat ja till erbjudandet. Man kan även göra en anmälan till KO. Får de tillräckligt många anmälningar kan det leda till näringsförbud för företaget. Man kan även kontakta Plus. Jag är en dam på 75 år och ansluten till NIX.
Jag blev nyss uppringd av dem. Jag är spärrad i NIX-registret och när jag frågade om hon brukade kolla nixregistret innan hon ringde så la hon på direkt. Jag tycker en anmälan är befogad.
Företaget håller påän !! Akta er !Det är ett elände att komma ur deras klor men det går med många samtal envishet och hot om att ta kontakt med konsumentverket TV och polisen Jag kommer aldrig mer att andas ordet ja när någon telefonförsäljare hör av sig Tyvärr verkar ju NIX registret ha spelat ut sin roll God Jul utan GRÖN TELE
Efter två månaders trassel har Grön Tele betalat tillbaka pengarna. Dessa mycket unga personer utgår tydligen från att alla över 70 är lättlurade och inte har tillgång till Internet. Stort tack till Staffan för att du varnar för detta oseriösa företag.
Ser man på, min Mor ringde mig nyss om Grön tele - 80 år och NIXad - har just blivit kund, fy för satan säger jag när jag skummar alla inlägg!! Ett träd per ny kund haha... I sverige planteras nästan 200milj årligen av skogsägarna själva...
Nu har det blivit 27 kommentarer om Grön Tele. Jag har en gång tillskrivit deras vd Jonathan Persson om en kommentar men inget svar. Jag föreslår att vi "bombarderar" honom med mejl där vi ber honom förklara sig. Jag vet att han följer min blogg. jonathan@grontele.se
Sådant här skall inte få fortgå opåtalat.
vi har blivit kund utan vår vetskap och när vi skulle ringa ut på nyårsafton var det en röst som sa (jag kan inte se att du är vår förvaldskund äe det något du undrar över så ring vår kundservice)jag ställer upp om det går att klämma åt dom det liknar ju ärekränkning lång väg vi är inte senila men tydligen försöker dom oss äldre fy-fn
Intressant,
Har också blivit uppringd av grön tele, som undrade om jag ville ha kvar min fasta telefon, vilket jag naturligtvis vill ha, detta var strax innan jul, då man har ganska mycket omkring sig, så jag hann inte läsa igenom papprena som jag fick, vilket jag har nu och förstått att jag blivit lurad, trodde att det var telia som gjorde en förfrågan.
Har nu pratat med en mycket trevlig person på telia, som skall hjälpa mig tillbaks till telia.
VARNING FÖR GRÖN TELE OCH DERAS METODER.
Kerstin
Suck! Min Mamma har i dagarna råkat ut för grön tele...hon är helt förtvivlad nu och de har skickat papper till henne..hon har heller inte beställt något eller förstått att hon gjort det.
Ser av inläggen här att det kommer att bli en lång process av detta.. Skall försöka inleda den i morgon.
Blev idag uppring av grön tele, som började med att tala om att det var lämpligt att lova att man ville ha kvar sitt fasta abonnemangannars fanns det risk att Telia skulle lägga ner i mitt område. Blev erbjuden en lägre avgift per månad.Har Nix och frågade om varför jag ringts upp. Tackade nej men blev ändå uppringd igen efter cirka 5 minuter.
Jag blev erbjuden lägre kostnad för min fasta telefon, men jag var misstänksam och tackade nej. Då erbjöd han sig att skicka ett avtal som jag kunde kolla, men då var han "tvungen att läsa upp några frågor först". Det lät misstänkt likt de skumraskavtal som man hört om den senaste tiden, så jag sa nej tack och la på luren.
Svärmor 70+ nixad har blivit kund! Det känns igen eller hur! Nu har jag inte provat att förhindra övergången ännu men har förhoppningar om att det inte blir problem. Polisanmälan kommer dock att göras!
annmäl detta så kallade företag till åklagare och dra detta företag inför domstol vi måste sanera sverige från försäljare som talar som dom är utan löständer för det första ta namn person nr på försäljaren och adress och låt inte den anställde gömma sig i något sk miljö trädkramande skojarfirma vi kan om vi vill de skall dom få erfara. företagare med erfarenher tack.
Blev uppringd utav Grön Tele i december, SEN dess har jag legat som kund hos dom och jag har märkt en markant skillnad på mina räkningar. hitils har ingen av dom stigit över 250 kronor. jag vet inte om det är bara jag som har haft den turen eller vad det kan bero på. men än så länge har dom inte miss skött sig med mig.
Lycka till ni som känner att ni har blivit lurade
Även min gamla mor närmare 80 år har blivit kund mot sin vilja och totalt ovetande om att hon tackat ja till något. Konsekvenserna för henne har varit påtagligt negativa.
För detta företag bör vi hjälpas åt att se till att konsekvenserna blir oöverstigliga! Åtal och ett fett skadestånd borde inte vara långt bort.
/Katerina
Min Gamla svärmor ringde mig idag & sa att hon hade fått ett brev ifrån Grön Tele där det stog lite info om abonnemanget!!! Hon hade blivit uppringd(Även hon är med i NIX just för att slippa en massa skojare!) Av någon som hon uppfattade som att det var telia!! och frågade om hon ville ha ett billigare abonemang! och efter som hon trodde det var i från Telia så tyckte hon det var bra! Men hon tyckte att det var kontigt att de viste att hon fyllde år om två dagar Och önskade hon en trevlig födelsedag i förväg & sa hela hennes födelsedata även de 4sista!! Hon blev mycket förvirrad av det hela & förstog ej fören i dag när hon fick post från de att hon blivit lurad!!!! FY FAN VAD LÅGT ATT RINGA GAMLA MÄNISKOR som har skaffat sig NIX bara för att slippa sådant här skit!! Nu får vi bara hoppas på att det löser sig snarast!! Vi ska jaga dom i morgon!
Det är så att vi upprepar GrönTele hela tiden i vårat samtal. Om man är 60+ och inte hör det eller uppfattar det så får man nog ta och skaffa en hörapparat. För det är lite svårt och koppla ihop telia med GRÖNtele. Vi är ej ute för att lura någon, bara ute efter att ha kvar det fasta nätet. Men det är tråkigt om ni har blivit inskriva utan vilja. Men om man säger JA till allt så uppfattar vi det som om ni vill byta. Det är ej oss ni ska skylla på då. Er själva finns det och skylla på. // Gröntele
Den anonyma kommentaren från Grön Tele säger väl allt om hur de uppfattar sina kunder. Jag har självt blivit uppringt och jag har fått dra ur den som ringt att det är från Grön Tele de ringer.
Kan ni inte ge ifrån er bättre än en kommentar som inte ens är undertecknad med ett personnamn så har ni faktiskt förbrukat allt förtroende. I varje fall hos mig.
/Staffan
Har i dagarna blivit lurad av Grön Tele AB. Brukar aldrig svara ja till telefonförsäljare och är med i Nix. Minns inte ens ev. samtal. Plötsligt sitter jag med en anmälan i handen om att jag är med i bolaget och får en uppsägning från Telia. Har haft ett eländes jobb med alla samtal och mail med Telia och Grön El. Har nu gjort en anmälan till KO. Min nummervisare och display på telefonen funkar inte heller. Dessutom tar det 17 dagar att komma tillbaka till Telia.
Grön Tele är fortfarande igång. De ringde i dag och gjorde sken av att det rörde sig om en kundenkät för Telia. Först senare framgick det att det rörde sig om Grön Tele. Min hustru tackade med emfas nej till alla erbjudanden. Vi får se hur det går.Jag kan inte uppfata det annat att det rör sig om bedrägeri att ringa upp äldre personer med Teliaabonnemang och som dessutom är med i NIX för att vilseleda dem att avtala om teleoperatörsbyte
Hej, jag jobbar på en stor teleoperatör och jag märker nästan dagligen att kunder som av misstag har kommit till Gröntele vill komma tillbaka till min arbetsgivare igen. Och man får minsann höra saker. En sak jag reagerar på att de säger är att det fasta nätet ska släckas ned.. Kopparnätet har funnits i bra många decennier så om det läggs ned så är det på enskilda, glasbebodda platser. Att nätet ska släckas ned har mobiloperatörer och oseriösa bolag profeterat om i evigheter/kundtjänstmedarbetare
När ska folk lära sig egentligen? När de ringer så svarar man ingenting, man lägger bara på. MAN LÄGGER PÅ. Har ni fattat det nu?
Min mor har nu också omedvetande blivit kund hos Grön Tele. Polisanmälan är gjord och avtalet bestridet. Bedrövligt att sådana metoder kan användas för att få kunder i Sverige.
Även min mamma har blivit kund hos Grön Tele. Hon uppfattade det som att Telia hade något specialerbjudande och tackade ja och sedan dess har det regnat in höga räkningar som hon försökt bestrida.
Mamma är 66, frisk och alert och arbetar på sitt gamla jobb varje dag så här tvivlar jag på att avtal ingåtts för att hon är gammal, gaggig, senil, förvirrad, döv eller okunnig utan det är rent LURENDREJERI från Grön Teles sida!!
Jag ser fram emot en rejäl uthängning av detta oseriösa företag, ska direkt gå till Flashback och se vad de skriver där.
Min svärmor blev uppringd av grön tele i juni, fick en vecka senare ett brev som bekräftade att hon nu var kund på samma företag vilket hon ställde sej helt frågande till. Jag ringde kundtjänsten o sa att hon kände sej lurad. Telefonisten sa att eftersom det var ångervecka och jag ringt inom fjorton dar så skulle hon givetvis avsluta abbonemanget. Min svärmor avled häromdagen och jag skulle börja ta tag i allt praktiskt bla annat säga upp alla abbonemang. upptäckte att hon fortfarande var kund hos grön tele. Ringde idag dit o gjorde en deal, jag ska ej anmäla dom om dom stryker allt som har med grön tele att göra. Det tog dom direkt, men eftersom dom ej registrerat min första uppsägning ska det bli kul att se om dom dissar mej denna gång också. Det enda positiva jag har att säga om grön tele är att man tar sig fram till kundtjänsten ganska snabbt. Men tyvärr så skiter dom fullständigt i om man vill säga upp abbonemanget. / Vart tog all heder o ära vägen?
Min mamma som är nästan 80 år fick för ett par veckor sedan ett "välkomstbrev" från GrönTele. Hon berättade då att hon ca 1 vecka tidigare blivit uppringd av någon som hon uppfattat som Telia och fått frågan om hon skulle ha kvar sitt fasta telefonabonnemang. Hon hade då svarat att hon inte visste (det är vi barn som sköter den typen av frågor för hennes del). Förmodligen var detta ett samtal från GrönTele. När jag ringde företaget hävdade de att ett avtal ingåtts och att det fanns inspelat. Efter att jag framfört att så absolut inte var fallet och att vi inte ville ha något med dem att göra försäkrade de att frågan var avslutad. Idag kom så en faktura på 800 kronor och en bindningstid på 24 månader. Riktigt lågt att inrikta sig på att lura äldre personer Varning för detta mycket oseriösa företag!!!
Det verkar som om min mamma också råkat ut för dessa, grön tele...
Vet inte ännu hela historien, men hon är 70 år och tidigare kund hos tele2.... Ska åka hem till henne och titta igenom hennes räkningar och papper. Jag blir så trött på alla "taskiga" försäljare, ge sig på gamla som inte alltid förstår, och min mamma är väldigt glömsk av sig. VAd kan man göra?
ha aldrig ALDRIG med Grön tele att göra!!! Det är en stor bluff som specialiserat sig på oss dumma individer över 60 år ! Det som är märkligt är att det får fortsätta. Jag tog mig ur deras garn för 1 år sedan och fick tillbaka alla utlägg men kan ingen stoppa detta ?? Kerstin
För över 1 år sedan skrev Jonathan Persson, VD Grön Tele AB :
"Självklart tar vi hänsyn till NIX-registret och beklagar givetvis att det skett en miss i våra rutiner"
Eftersom de för mindre än 2 veckor sedan ringde min gamla mor på hennes NIX-spärrade nummer har deras rutiner inte förändrats nämvärt...
Skicka en kommentar