lördag 18 juni 2011

Hälsorapport

Någon kanske undrar hur jag mår efter prostataoperationen. Jo, tackar som undrar, det börjar gå rätt bra nu. I synnerhet nätterna har blivit bättre. Jag behöver ofta bara gå upp en enda gång under natten för att kissa. Annars rinner det på bra och allt verkar fungera som det skall.

Men det är fruktansvärt vad man blir trött. 45 minuters promenad nu känns som ett kraftprov jämförbart med när Kropp och Skinnarmo åkte skidor till Nordpolen. Eller var det Sydpolen. Eller var det rentav så att de åkta skidor mellan dessa båda?

Själv hade jag planer på att åka länsbuss mellan Nordpolen och Sydpolen. Det blev aldrig av utan jag kom bara till att planera resan och kontakta ett filmteam för att höra om a) de ville vara med och filma resan och b) om de ville vara med och sponsra resan. På a) svarade de ja och på b) svarade de nej. Resan skulle ta nästan ett dygn och det var över tio bussbyten, varav några mitt i natten.

Ja, jag kanske skulle nämna att jag avsåg att åka mellan Conditori Nordpolen i Vara och äventyrsbadet Sydpoolen i Södertälje. Sedan tänkte jag åka X 2000 (första klass) hem igen. Kropp hade naturligtvis åkt buss tillbaka också.

Inga kommentarer: