måndag 21 maj 2012

Hur tänkte man här?

Jag promenerade på Sven Eriksonsgatan i går. I korsningen med Lilla Brogatan håller man på att bygga en cirkulationsplats (det heter så - inte rondell) och det ställer till en del mindre avstängningar. Men plötsligt tog min gångfärd ett abrupt slut.

Visst skulle jag kunna tänka mig gå över till andra sidan. Om det bara gick. Skall jag hoppa över staketet eller krypa under det? Om jag går upp för trappan som skymtar till höger hamnar jag på Teknis skolgård. Eller Sven Eriksonsskolan som den visst heter nuförtiden.

Återstod bara en sak, att vända och gå tillbaka till övergångsstället och sedan gå över där. Det blev en omväg på cirka 100 meter som skulle kunnat undvikits med bättre skyltning. Men å andra sidan fick jag då se denna vackra syn.

Inga kommentarer: