torsdag 23 augusti 2012

Var finns intelligensen?

Klockan var 07.30. Ja, jag vet att jag borde ha stigit upp men jag sov gott när jag vaknade av att det pep till i mobilen. Ett SMS. Eftersom jag väntade ett viktigt sådant gick jag upp och tog det och fann att det var att meddelande från Kalle Johanssons (fingerat namn) mamma. Det stod att Kalle inte kommer i dag för han mår inte bra men han kommer i morgon .Jag funderade ett tag vilken Kalle som skulle hälsa på mig i dag men kom snart underfund med att det var en felringning.


Egentligen skall man inte bry sig om felsända SMS men jag tyckte synd om Kalles fröken som stod där och väntade och inte visste vad som hänt så jag svarade Kalles mamma: "Du har skickat till fel nummer". Då kom svars-SMS så snabbt att avsändaren måste ha varit under 25 år: "Vilket nummer skall jag skicka till då?".

Ja, hur skall jag veta det?

Inga kommentarer: