söndag 20 januari 2013

Tack Postvagnen: blir det 100 000 sidvisningar i dag?

En skribent i Svenska Järnvägsklubbens Postvagnen råkade skriva att jag numera skriver på min blogg i stället för i Postvagnen. Det är riktigt så långt som att jag tagit en time-out från Postvagnen på obestämd tid. Det finns många skäl till detta men dem behåller jag för mig själv. Jag har dock meddelat SJK:s styrelse och även moderationsansvarige de skäl som de kan göra något åt. Med förlov sagt har det inte hänt så mycket mer än att jag fått bekräftat att de mottagit mina synpunkter.

Men jag är denna skribent mycket tacksam för jag har i dag redan haft 550 sidvisningar. En normal dag är det mellan 100 och 150. Och det återstår bara 220 tills jag har nått upp i 100 000. Så med den här takten så inträffar detta i dag.

Som jag tjatat om mer än jag tjatat om olyckan på Saltsjöbanan så fattas det dessutom minst 15 000 sidvisningar i statistiken. Men det är alltså 100 000 om man följer det officiella räkneverket.

Undrar om mätaren slår om till 0 när jag uppnår den magiska siffran eller om det dyker upp en ruta till i mätaren. Men det får vi kanske se redan i kväll.

Även Grön Tele har anledning att vara tacksamma. De har i stort sett toppat listan över sidvisningar hela tiden sedan jag skrev först inlägget om deras telefonförsäljningsmetoder. Men nu har Arriva platserna 1-4 på listan. Undrar om de är glada över denna topplacering? :-) 

För övrigt fyller bloggen fem år i sommar om jag nu håller ut så länge. 


Edit: Jodå, redan klockan 18.40 i dag nådde räkneverket 100 000 sidvisningar. Så nu hoppas jag ni hänger med mot 200 000. Bör bli om 3 - 4 år.




Inga kommentarer: