onsdag 30 januari 2013

En väderleksrapport

Nej, det blir inte en väderleksrapport från Borås. För här är det inte mycket till väder: gråruggigt och någon plusgrad samt tilltagande blåst. Det varnas för storm i natt så det kanske blir mer att berätta i morgon.

Det jag tänkte på var en film på Youtube. Men låt oss ta det från början. Jag lyssnade just på Lotta Bromé i P4 Extra och slogs av att den meteorolog hon intervjuade talade utpräglad värmländska. Jag kan aldrig minnas att jag hört henne förut men jag tyckte det lät så kul att jag googlade på hennes namn. Hon heter Lovisa Andersson. Och det var då jag sprang på det: detta underbara Youtube-klipp med en annorlunda väderleksrapport framförd just av Lovisa och hennes kollega Lisa Frost (kan en meteorolog ha lämpligare namn sedan John Sohlmans dagar - eller hette han John Pöhlman?)

Så här lät det

Inga kommentarer: