torsdag 17 januari 2013

På lunchpromenad med Sicko

Så blev det då vinter igen. En riktigt bra vinter: cirka 5 minusgrader och knappt en decimeter snö. Många gillar detta men få gillar det så mycket som beaglen Sicko, som fyller två år i maj. Här får han själv berätta om sin promenad i snön i går.

Det blir den vanliga promenaden i dag. Runt Kristinebergsskolan och Rödjegatan och sedan ner under bron under Lars Kaggsgatan. Den brukar ta mellan en trekvart och en timme beroende på hur mycket jag hittar att nosa på och hur många vi träffar på vägen. I dag är det mycket att nosa på för det blir massor med spår i snön. 

Fast Husse nosar inte. Men han kan väl låta mig nosa färdigt för det. 

På gångvägen innan vi kommer fram till Sparrfeltsgatan kommer en hund. Jag lägger mig i beredskap. Det kan ju vara en farlig hund.

Nej, det är ju bara en valp. Det är Sture. Snygg rock han har. Själv behöver jag ingen sådan får jag har en tjock och kraftig päls.


Jag undrar om vi kunde brottas lite.

Men det vill inte Sture. Han hoppar upp i sin mattes famn i stället.


Husse föredrar att gå på den sandade stigen men det är ju i diket det mesta som är värt att nosa på finns. Här hittar jag meddelanden från många andra hundar som gått här före mig.

Så möter vi chihuahuan som bor i grannhuset. Hon är lite avvaktande men det spelar ingen roll för hon är för liten för min smak.

Det är intressantare att nosa i marken så får den där tiken fjädra sig bäst hon vill. 

Så är det slut på promenaden och vi är på väg in. Jag har visst fått snö på nosen. 

Kan inte Husse skynda sig att öppna dörren så jag kommer in och kan gå och lägga mig. 

Undrar vad det är Lillhusse har framför ansiktet. Får nog hoppa upp och bekanta mig lite närmare med den där saken.

Om du klickar på en bild öppnas ett bildspel och bilderna blir större. Vill du ha dem riktigt stora så högerklicka på en bild och sedan "Visa bild". Då blir även chihuahuan stor.

Inga kommentarer: