tisdag 4 november 2008

Ett rökigt godnatt

(Klicka på bilden om du vill ha den större)

Jag köpte en flaska Laphroaig i Tyskland. Ni vet den där rökiga skotska whiskyn som kostar 409 kronor på Systemet i billigaste varianten. Och ungefär hälften i Tyskland. Den smakade utmärkt tills jag läste på Systemets hemsida hur den smakar: Påtagligt rökig smak med inslag av fat, tjärpastill och jod. Hur tusan smakar fat? Och hur smakar tjär-pastill? Eller skall det vara tjärpa-still? Men jod delas väl ut till dem som bor kring kärnkraftverken om det skulle inträffa en härdsmälta. Det är visserligen en liten bit från Borås till Ringhals, men nu är jag i alla fall skyddad. Såg just att det var allvarliga säkerhetsproblem där - igen. Jag tycker det ropas på vargen lite väl ofta när det gäller kärnkraftverken. När det sedan verkligen är fara så är det ingen som tror på varningarna. Eller som när tidningarna gjort en stor grej av att arbetarna på Forsmark var berusade. Det visade sig vara några hantverkare som var där på något jobb som hade råkat ta sig en pilsner till lunchmackan.

Jag tänkte att ni skulle få del av om inte whiskyn så i alla fall rökigheten. Så jag visar den här rökiga bilden på tåget till Brocken när det just lämnar Wernigerode. Godnatt!

Inga kommentarer: