lördag 3 januari 2009

Västtrafik har svarat

I dag på lördagen ägnade sig tydligen Västtrafiks kundtjänst med det vitsiga namnet Synpunkten (man ä la i Göötebôrrj) att svara på kundbrev. Så nu fick jag svar på mina synpunkter om kvällsbussen mellan Göteborg och Borås.

Svaret var vänligt men andas ändå lite av "kom inte här och påpeka det vi redan har begripit". Men strunt i det. Jag har ju fått som jag vill. Fast det visste jag redan sedan tio dagar tillbaka. Har man direktingång i Västtrafik så har man också informationsföreträde. Sedan kan man ju undra om bussen hade blivit insatt om jag inte påpekat det. Inget fel i att man lyssnar på kunderna - tvärtom. Men man kan ju undra varför de inte tänkte på detta innan. Förslaget att dra in tåget torde ha fattats senast i september i samråd mellan SJ och Västtrafik. Detta för att tågsättet behövs i den utökade trafiken mellan Göteborg och Stenungsund.

Så här löd svaret från Västtrafik:
Hej Staffan
Tack för att du hörde av dig till Västtrafik.
Linje 100 från Göteborg 22.35 mot Borås kommer att gå även måndag-torsdag fr.o.m 20090111, vilket alltså innebär att den går måndag-lördag.
Vi tar till oss din information och vi arbetar hela tiden med att förbättra verksamheten. Därför är det viktigt att vi får vetskap om vad det är vi kan förbättra och utveckla i trafiken. Alla synpunkter sparas i vår databas för att användas i olika slags förändringsarbeten som rör kollektivtrafiken. (Hälsningsfraser).


Undrar förresten vem Marit är som undertecknat svaret. Jag kan inte minnas att jag känner henne så väl att vi är Staffan och Marit med varann. Och själv undertecknade jag med hela mitt namn. För- och efternamn för så tycker jag det skall vara.

Apropå förnamn så har jag börjat med att när det svaras i telefon t ex "Stadshotellet. Mia" börja med "Hej Mia. Jag heter..." Man blir mycket trevligare bemött när man anslår den personliga tonen har jag märkt. Lägger man sedan in ett Mia lite då och då i samtalet blir det ännu bättre och helt plötsligt blev visst det där rummet med utsikt över havet och järnvägen ledigt. Undrar om det är Carl som gett mig de här idéerna. Carl Bildt alltså. Han behärskar ju den här konsten till fulländning när han blir intervjuad.

Knäet är något bättre i dag men jag haltar lika mycket som en gubbe som bodde hemmavid när jag var barn och gick under namnet "Halte-Johan". Det viktigaste är att det inte värker. Förut förstod jag i alla fall att det inte kunde vara brutet. För det värkte nämligen oavbrutet.

PS. Det slog mig att Västtrafiks kundtjänst torde ligga i Skövde. Men jag ändrar inget jag skrev för det. DS.

Inga kommentarer: