lördag 31 januari 2009

Med nålar i knät

Känner mig lite mosig i dag. Har sovit dåligt i natt och har haft problem med magen. Är lite rädd för att det är en reaktion mot värktabletterna, så jag hoppade över dem i går kväll. Med påföljd att knät värkte en stor del av natten. Lite tråkigt för det kändes klart bättre i torsdags och fredags. I torsdags var jag hos sjukgymnasten och fick för första gången i mitt liv prova på akupunktur. Det var inte så farligt som jag hade trott. Han stack in ett 10-tal nålar runt knäskålen, men det gjorde inte särskilt ont. Sedan fick jag vila i 10 minuter innan han vände på dem. Efter ytterligare 10 minuters vila så tog han ur nålarna och faktiskt: smärtan hade nästan gått bort. Men som sagt: det var ingen bestående verkan. På torsdag skall jag dit igen, så vi får väl hoppas att det blir bättre för varje gång. På torsdag skall jag äntligen få röntgat knät också - om de nu inte lämnar återbud igen.

Var i Göteborg i går på vad jag trodde skulle vara pressvisning. Bus4you skulle nämligen visa upp den nya lyxbussen, som skall börja gå Göteborg-Oslo på måndag. Pressvisningen var utlyst till klockan 11 på Kruthusterminalen. Undrar hur många ens infödda göteborgare som vet var den ligger. Namnet används nämligen aldrig gentemot resenärerna. Klockan 11 fanns det inte någon där, men en kvart senare kom en buss. Det var en av de gamla som gått till Stockholm sedan drygt ett år. Och ingen annan var där än bussföraren. I och för sig var det en mycket trevlig förare, men jag hade ju en del frågor som jag hoppats få svar på och därav blev inget. Vi får väl hoppas att det kommer att fungera bättre när de väl kommer i gång.

Ja, så mycket mer har väl inte hänt. Det var en spännande kamp i "På spåret" i går och faktiskt duktiga tävlande. Filip & Fredrik vann över Peter Apelgren och Fredrik Lindström med en ynka poäng.

Inga kommentarer: