tisdag 6 januari 2009

Mest bara tråkigt

Mitt knä krånglar fortfarande och jag måste röra mig minsta möjliga. Annars gör det ännu mer ont. Nu har jag i alla fall fått tid för röntgen. Det blir i Ulricehamn den 23 januari. Tydligen har man för långa väntetider i Borås, och även om det blir sju mil "i onödan" så är det ju bra ordnat att man kan få plats på annan ort i sådant fall.

Det här gör ju också att man blir på rätt dåligt humör rent allmänt. Värken gör mig trött men gör också att jag har svårt att sova. Man får väl ändå vara glad att det här är den första allvarliga kroppsliga skavanken jag har haft under mitt snart 65-åriga liv. Men jag skulle gott kunnat ha varit utan den upplevelsen.

Resan till Helsingborg på torsdag blir inställd. Mitt knä orkar inte en sådan resa. Och kanske lika bra det, för nu har det kalla vädret (vi har haft upp till 15 minusgrader på nätterna) bytts ut mot snö och temperaturer runt nollan och varning för svår frosthalka. Men det är ju ändå tråkigt att man inte kan lämna ifrån sig det reportage man lovat.

Så mycket mer har inte hänt i mitt liv sedan sist. Det får alltså bli TV i kväll igen. Men Eva Rydberg på Fredriksdalsteatern brukar ju inte var fy skam. Krockar med tävlingen "Årets TV-tittare" i fyran. Jag såg första avsnittet i går och trodde att det skulle bli kul. Men icke: programmet gick i ett tempo som borde ge det seghetspriset i nästa TV-festival. Programledaren Christine Meltzer gjorde sitt bästa för att få upp tempot. Men hon lyckades inte. Till detta kom en obegriplig poängsättning i sista omgången: 1 poäng för rätt svar på fråga 1, 2 poäng för rätt svar på fråga 2, 3 poäng för fråga 3 o s v gjorde ju att det blev väldigt orättvist. Men nu vann i alla fall han som kunde svara rätt på flest frågor så det blev ju bra ändå.

Inga kommentarer: