tisdag 13 januari 2009

Det går på kryckor

Mitt knä fortsätter att värka och nu har jag fått ställa in en resa till Stockholm i morgon. Men jag var i alla fall nere på vårdcentralen i går och fick en krycka, så nu gör det inte fullt så ont när jag går. Och så har jag ju något att försvara mig med om någon buse skulle anfalla. På torsdag skall jag på sjukgymnastik, så vi får väl se vad det gör för nytta.

Utöver detta har det inte hänt så mycket. Det har varit rejält trist väder ett par dagar nu. Vilket ju inte gör humöret bättre. I söndags var jag uppe hos min far, som hade besök av en systerdotterdotter och hennes familj. Det var ett par timmar av fullt liv. Malins båda söner höll i gång hela tiden och beaglen Pajo var inte sämre. Så efter några timmar var det två trötta och griniga grabbar ocn en synnerligen grinig beagle kvar.

Så mycket mer har inte hänt... Kan väl bara konstatera att jag inte såg Filmgalan i går, och så var det tydligen ett riktigt bra program. Såg sista av snittet av "Årets TV-tittare" i stället och det var inte ett dyft bättre än de tre första. Nästa år föreslår jag att titeln lottas ut. Med de detaljfrågor som nu fällde avgörandet så skulle i alla fall resultatet ha blivit detsamma. I går var det också nypremiär för "Vem vet mest" och det var lika bra som tidigare. I kväll återkommer Andra avenyen. Då sitter jag framför TV-n igen med mitt värkande knä.

Inga kommentarer: