torsdag 23 oktober 2008

Det har börjat köra till sig

Det är mycket nu. Jag har fått gå upp till tre arbetsdagar i veckan. Ja, nästan fyra. Så det blir inte så mycket tid att skriva och ni som väntar på fortsättningen om bussresan till Provence får tyvärr vänta ett tag till.


I tisdags var jag och såg Frölunda spela ishockey mot Färjestad. Tydligen hade Frölunda missförstått något. Det gäller inte att ha flest attacker mot motståndarlagets mål, det gäller att göra mål. Under första perioden hade Frölundas målvakt i princip inget att göra. Under andra perioden var Färjestad i stort sett över på Frölundas planhalva båda gånger. Och båda gångerna slutade med mål. Tredje perioden förbigår jag med tystnad. Sedan tände det till när det blev sudden death men på de fem minuter man har för detta blev det inga mål och matchen slutade alltså 2 - 2. Om nu matchen var milt sagt medioker så var i alla fall stämningen på topp bland de nästan 12 000 åskådarna. Och så vann ju Elfsborg samtidigt hemma i Borås mot Trelleborg och har nu klar guldchans. Ja, enligt Borås Tidning så har de i praktiken redan tagit guld. Visst vore det roligt om Elfsborg vann igen men jag tycker Kalmar nu har förtjänat guld. Trevlig fotboll och så har de kämpat hårt.


Detta blir nog det enda jag skriver om idrott på lång tid framöver. Jag brukar nämligen bara gå på ett idrottsevenemang om året, nämligen en av Frölundas matcher. Och det beror på att jag har en del affärsmässiga kontakter med en av matchvärdarna, som då brukar bjuda in sina kunder på lite mat - den här gången taco-buffé - och dryck. Brukar vara trevligt - så även denna gång.


I morgon skall jag upp tidigt för att åka på möte med Banverket i Malmö.

Inga kommentarer: