tisdag 21 oktober 2008

Nu hotas vårt klimat igen

Jag läste just i Borås Tidning att forskarna är bekymrade för klimatförändringar på vår jord. Ja, det har vi ju läst mycket om men det var något som inte stämde den här gången. Nu var de nämligen rädda för att det skulle bli kallare på jorden. Orsaken är att solvindarna har minskat och det kan betyda att solen ger mindre värme. Nu händer visserligen detta ungefär vart elfte år men det är visst värre i år än någonsin tidigare under de femtio åren man kan mäta.

Nu är det dock ingen större fara för mänskligheten, stod det. Vi kommer inte att märka så mycket utav det. Förutom att satelliter kommer att förstöras, astronauter kommer att dö uppe i luften och vi får en ny istid då alltså.

Jag har ett förslag till lösning: om vi fortsätter att sprida ut en massa koldioxid och annat som påverkar växthuseffekten så blir ju totalresultatet status quo. Jag hade tänkt ta taket till Göteborg nu men det får bli bilen i stället. Jag lånar nog min fars bil. Han har nämligen en SUV. Nu skall här räddas klimat genom extramycket bilkörning!!

Inga kommentarer: