onsdag 7 juli 2010

Borås Stadsmusikanter

Det har utsetts en ny Borås-ambassadör. Det blev inte jag i år. Heller. Men jag ger mig inte. Om jag på min blogg fortsätter att slå för Borås så vore det väl f-n om de inte väljer mig nästa år i stället för någon fotbollsspelare som Anders Svensson eller någon skönhetsdrottning som Annika Duckmark.

Fast om jag själv skulle välja Borås-ambassadör så skulle det bli de nio ungdomar som denna sommar utgör Borås stadsmusikanter. Det är en årligen återkommande tradition, men alla somrar förut har jag upptäckt dem i slutet av säsongen. Naturligtvis hade jag glömt bort dem i år också. Men min jakt efter pengar gjorde att jag upptäckte dem när de stod och spelade vid Stora torget. Det finns nämligen en bankomat där som jag var på väg till.



Ett väldigt duktig gäng hade de fått ihop i år och när den här anonyma tjejen avslutade med att sjunga "We will meet again" så var det nog en tår som bildades i ögonvrån. De gör tre framträdanden om dan så det skall väl bli fler tillfällen hoppas jag. Missa dem inte om ni har vägarna till Borås i sommar.
http://www.boras.se/forvaltningar/kultur/kultur/boraskulturskola/boraskulturskola/konserterochframtradanden/borasstadsmusikanter2010.4.3f32b16112959a1b55280001039.html

Ni kan också höra dem.
http://www.youtube.com/watch?v=v3lcPc8_GLk

Med ett juste klick kan man slå världen med häpnad. Eller i varje fall få bilderna större.

Inga kommentarer: