lördag 10 juli 2010

Aftonbladet fortsätter leka domstol

Så här då Aftonbladet avslöjat vilket brott som Sven-Otto Littorin skulle ha begått. Det är köp av sexuella tjänster. I och för sig ett brott men inget som direkt är prioriterat av polisen. Jag tror aldrig jag sett att någon blivit åtalad för enstaka sexköp, än mindre dömts till fängelse för det. Men jag erkänner: här är jag inne på ett område där jag inte har ett dugg erfarenhet. Jo, lite för när jag var tio år hade vi två grannar som var "horor". Jag förstod då inte vad det innebar men har lärt mig sedan dess. Det enda jag märkte var att de ofta hade herrbesök och av olika herrar.

Littorin förnekar nu genom Reinfeldt det han läggs till last. Jag vet inte om han ljuger - hur skulle jag kunna veta det. Men Aftonbladet lägger fram ett bevis: tjejen som sålde sextjänsten som hade känt igen honom ett par månader senare i TV. Jag som själv har närmast obefintligt ansiktsminne blir alltid imponerad i sådana fall. Dessutom har hon i sin dator ett telefonnummer som en gång i tiden skall ha innehafts av Littorin.

Mer bevis än så innan någon person döms i media kräver jag, Aftonbladet! Varför polisanmäler inte Aftonbladet honom? Jo, för att preskriptionstiden för sexköp är två år. I domstol alltså, inte i media.

Om Littorin gjort vad han läggs till last försvarar jag honom inte. Men processen skall inte gå till så här.

Inga kommentarer: