torsdag 18 augusti 2011

I brist på Napoleon i Askersund


Jag har för mig att det fanns ett trevligt konditori i Askersund förut där man kunde få utmärkta napoleonbakelser. Det kanske finns kvar man jag hittade det inte i så fall. När jag gick Stöökagatan hittade jag i stället Lilla Caféet.
http://www.lilla.se/index.html

Napoleon fanns inte men mycket annat och det var hembakt. Jag beställde lingonkaka med grädde och det passade bra till kaffet. Miljön är gammaldags trevlig och bara den värd ett besök. Det finns också en liten butik där man kan köpa till exempel sylt och marmelad.

Inte för att jag vet om du någon gång har anledning att besöka Askersund men om så är fallet: missa inte Lilla Caféet.


1 kommentar:

Anonym sa...

Var ute på sommarstugan i förrgår och läste då en bok av Åke Edvardsson från 2005 som hette Rum nummer 10. Handlingen utspelar sig i Göteborg och när jag på sid 319 och de följande ca 10 sidorna fick läsa om Napoleonbakelser så tänkte jag på att jag skulle skriva detta nästa gång du skrev om Napoleonbakelser. Jag fick inte vänta länge...
Hälsningar

Ragnar