torsdag 7 augusti 2008

Det har gått ett par dagar

Ojdå, det har redan hunnit gå ett par dagar sedan jag skrev i bloggen senast. Många har gratulerat mig till den stora lotterivinsten. Nej, jag har inte fått pengarna än trots att jag gjort precis som de sa och skickat dem numret på mitt bankkonto. Tyvärr var han som är min kontakt i ärendet inte anträffbar i dag, så jag får väl försöka i morgon igen. Han har i alla fall som sagt tömt mitt bankkonto så det skall bli plats för storvinsten. Min nya Bumse-BMW kommer jag för övrigt att kunna hämta hos bilhandlaren i morgon.
I morgon skall det bli oväder över oss här i Sjuhäradsbygden. SMHI har utfärdat klass 2-varning för stora regnmängder och Banverket har hakat på med att varna för att det kan bli svårframkomligt på järnvägarna. Vi får väl se hur det går. Jag får inte min nya lyxbåt förrän i nästa vecka så jag får väl hursomhelst fortsätta att ta bussen ner till stan.
Banverket har för övrigt just hämtat sig från måndagens oväder. Värst drabbad blev i vanlig ordning Västkustbanan över Hallandsås (tunnel - du får kosta vad du vill men du behövs). Att det var mycket träd som ramlat ner är en sak men man kan ju undra varför Banverkets prognos först talade om att allt skulle vara klart klockan 6 på tisdagen, sedan klockan 12, så klockan 18 och 18.45 och slutligen 20 och 24. Det blev klart på onsdag vid 9-tiden. Hur man lyckas räkna fel på 27 timmar övergår mitt förstånd. Tågresenärernas också säkerligen, i den mån de inte helt förlorade förståndet över dålig information och ersättningsbussar som inte var på plats (inte lätt att vara det när SJ inte ens visste att de skulle behövas).
Ni minns kanske Grönlands-artikeln. Nu har jag fått veta att den inte får plats i tidningen. Sådant händer och det är inget att hänga upp sig på. Men den skall väl inte ligga oläst för det. Så jag kommer att använda bloggen till att lägga ut den i olika avsnitt med ett antal bilder. Första avsnittet kanske kommer redan i kväll.

Inga kommentarer: