onsdag 27 augusti 2008

Med anledning av en kommentar om Hasselt

Såg just att min gamle vän Donkeyman uppe i Tromsø hade kommenterat min blogg om resan till Belgien. Tackar för den kommentaren! Kanske rentav Donkeyman seglat på Albertkanalen?

Nu blev det tyvärr inte mer än drygt en regnig timme i Hasselt för att kolla in stan. För övrigt blev det bara att gå tvärs över gatan från transferbussen till hotellet. Men det verkade vara en smart trafiklösning med en enkelriktad boulevard i ring runt stadskärnan. Det blev långa omvägar för våra transferbussar när de skulle betjäna mer än ett hotell men det fungerade för övrigt utmärkt.Att det var fria bussar i stan upptäckte jag först när jag läste i en broschyr strax innan hemresan. Men det slog mig att staden hade väldigt tät busstrafik i förhållande till sin storlek (något större än Borås - och därmed också Tromsø eftersom dessa båda städer är nästan exakt lika stora). Inte blev det tid att besöka genevermuseet heller. Får väl försöka övertala Magnus och teamet att ta lite mer tid i Hasselt nästa gång - det vill säga om tre år.

Donkeyman kanske gläds åt att höra att vi faktiskt har planer på en Nordkalottresa framöver. Magnus har nämligen kommit över en av de grön-gula SJ-bussar som på sin tid gick på de Nordkalottresor som SJ anordnade på sin tid. Och det vore ju trevligt att göra om en sådan resa i dag. Ett besök på Jernbanestasjon i Tromsø blir då naturligtvis en självklarhet. Då kommer vi också med råge att slå längdrekord för en Team Knutsson-resa.

Inga kommentarer: