tisdag 19 augusti 2008

Tallink bryr sig inte om mig

En läsare av min blogg ringde och sa att han delgett någon på Tallinks marknadsavdelning min kritik av dem den 14 augusti. Svaret blev: "Vi bryr oss inte om vad någon skriver i sin blogg".
Bryr sig Tallink inte om mig så borde väl inte jag bry mig om dem heller. Men den där tuffingen på marknadsavdelningen kanske borde betänka att det finns en länk till bloggen på tidningen Bussbranschens hemsida och jag har fått bevis för att mycket bussfolk läser vad jag skriver i bloggen. Så det är klart att ett litet annat svar på min kritik kanske hade varit nyttig för dem. Mig kvittar det lika. Jag kommer nog ändå att åka med Viking Line nästa gång jag åker till Riga. De går ju samtidigt. Någon gång skall jag fundera på om det är bra för konkurrensen att alla båtar går samtidigt. Kan ju vara bra att veta, menar jag, om någon ber mig om goda råd inför avregleringen av tågtrafiken 2010. Fast det kanske inte är möjligt där.
Men Unionsexpressen, som kör Stockholm-Oslo redan i dag (tågtrafiken till och från utlandet är redan avreglerad), låter sina tåg gå strax före SJ:s på samma sträcka. Jag trodde det var av konkurrensskäl men det har också visat sig praktiskt. Allemellanåt behöver Unionsexpressen ställa in sina tåg och det tjogtal resande man då i bästa fall har kan alltså lät hänvisas över till det efterföljande tåg.

Inga kommentarer: